«لادن مهدوی هزاوه » روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمامی مناطق شهری استان مرکزی دارای سرویس اینترنت 4G هستند و بیش از یک میلیون و 450 هزار مشترک این استان از اینترنت پرسرعت سیار و ثابت استفاده می‌کنند.
وی بیان کرد: بیش از 980 روستای استان مرکزی از اینترنت نسل جدید بهره‌مند است و طرح رومینگ کوه نور برای همراه اول و ایرانسل همزمان با سراسر کشور در این استان نیز آغاز شده است.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح 35 روستای این استان هدفگذاری شده است.
مهدوی هزاوه اظهار داشت: شمار مشترکان تلفن ثابت استان مرکزی بیش از 680 هزار مورد است و از یکهزار و 210 روستای این استان، یکهزار و 59 روستا دارای تلفن خانگی است و روستاهای دارای ارتباط نیز به یکهزار و117 روستا رسیده است.
وی عنوان کرد: بیش از یک میلیون و 750 هزار مشترک تلفن همراه نیز در این استان فعال است.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی اضافه کرد: مهدوی هزاوه اظهار داشت: این استان در زمینه شاخص توسعه فناوری اطلاعات رتبه هشتم کشور را در بین 31 استان داراست.
مهدوی هزاوه عنوان کرد: شمار مراکز پستی استان مرکزی 343 واحد و ترافیک مرسولات پستی بیش از 2 میلیون و 200 هزار مرسوله است.
وی گفت: بیش از 230 روستای استان مرکزی دارای دفاتر ICT روستایی است و پست بانک به عنوان بانک عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بالغ بر یکهزار و 300 میلیارد ریال در طرح های استانی مشارکت و سرمایه‌گذاری کرده است.
یک میلیون 750 هزار مشترک فعال همراه اول، ایرانسل و رایتل در استان مرکزی وجود دارد.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.