گوجه فرنگی از جمله سبزیجات و زیرمجموعه محصولات جالیزی پرخاصیت است که بیشتر مصرف کنندگان علاقه‌مند به استفاده خام و پخته از آن در کنار غذا و انواع سالادها هستند.

اما این محصول طی ۱۰ روز اخیر مصرف کننندگان خود را با افزایش قیمت شگفت‌زده کرد که نرخ آن از کیلویی ۲۰ هزار ریال به بیش از ۱۵۰ هزار ریال رسید.

بسیاری از مصرف کنندگان نیز که از افزایش چندین برابری نرخ گوجه فرنگی ناراضی هستند خواهان تعدیل قیمت آن بوده و بر نظارت هرچه بیشتر مسؤولان بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت دیگر اقلام مصرفی مردم و کالاهای اساسی تاکید دارند.

شامگاه شنبه استاندار زنجان در بازدید از بازار میوه و تره‌بار زنجان با مشاهده نرخ بالا به تغییر قیمت گوجه فرنگی اشاره کرد و اظهار داشت: تعاون روستایی را ملزم می کنیم تا قیمت کاذب گوجه فرنگی شکسته شود چرا که این محصول از قبل خریداری شده و در بازار موجود است.

گوجه فرنگی‌های خریداری شده تبدیل به رب شد

 مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه امکان ذخیره سازی گوجه فرنگی وجود ندارد در این استان ۱۹ هزار و ۳۰۰ تن از این محصول خریداری و تبدیل به رب شد.

محمود نوری تاکید کرد: به زودی گوجه فرنگی های نوبرانه از استان های جنوب کشور وارد بازار استان زنجان می شود و قیمت این محصول شکسته خواهد شد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان زنجان نیز از کاهش نرخ این محصول خبرداد و گفت: این نرخ تا کمتر از ۲ هفته آینده تعدیل می شود.

سید مرتضی هاشمی تاکید کرد: علت افزایش قیمت گوجه فرنگی به دلیل پایان تولید استان زنجان و عدم برداشت در استان هرمزگان است.

وی ادامه داد: به زودی گوجه فرنگی هرمزگان وارد بازار می شود و قیمت این محصول کاهش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: در زمان حاضر روزانه ۲۰ تن گوجه فرنگی از استان کرمان و بندرعباس وارد میدان میوه و تره بار می شود.

هاشمی افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم گوجه فرنگی در میدان میوه و تره بار زنجان ۸۰ هزار ریال عرضه می شود.

۴۱۸ هزار تن گوجه فرنگی در استان زنجان تولید شد

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان نیز گفت: امسال هفت هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت محصول گوجه فرنگی رفت.

حسین عامری تاکید کرد: از این زمین ها بیش از  ۴۱۸ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان زنجان یکی از تولید کنندگان گوجه فرنگی است در نیمه نخست سال مصرف کنندگان بابت تامین آن هیچ مشکلی ندارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.