سرهنگ داود حمدی روز یکشنبه در همایش مشترک مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح استان زنجان که در اتاق جلسات تیپ ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان برگزار شد با گرامیداشت هفته بسیج، افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور، باید تلاش کنیم تا وقت جوانانی که لباس خدمت سربازی به تن می‌کنند فقط به منظور گذران زندگی و بطالت عمر نباشد.

وی اظهار داشت: سربازان وظیفه در راستای بارور شدن، باید در حین گذران خدمت مقدس سربازی، دوره‌های مهارت‌ آموزی را طی کنند تا بتوانند پس از پایان خدمت و با اشتغال به‌کار،  برای جامعه و خود مثمرثمر باشند.

رئیس رکن سوم تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان نیز گفت: سربازان وظیفه در نیروهای مسلح از اهمیت و جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردارند و خدمت مقدس سربازی زمینه و بستری است تا در دفاع از کشور خود شرکت داشته و بتوانند نقش آفرین باشند.

سرهنگ سعید عسگری افزود: سربازی، مهارت آموزی است و سربازان وظیفه در دوران خدمت، زندگی در شرایط سخت، حضور در اجتماع و نظم و انضباط را فرا گرفته و با فنون نظامی و رزم و دفاع آشنا می‌شوند.     

وی با بیان اینکه مهارت آموزی، موجب می‌شود تا سربازان و خانواده‌های آنان پس از پایان خدمت مقدس سربازی، دغدغه اشتغال نداشته باشند، اظهار داشت: سربازان وظیفه باید از این فرصت که شامل حالشان شده است نهایت استفاده را داشته باشند.

عسگری تصریح کرد: این مهارت آموزی‌ها در رشته‌های مختلف اعم از تراشکاری، مکانیکی، کامپیوتر، تاسیسات، پیرایشگری، جوشکاری، کارآفرینی، دامپروری، پرورش زنبور عسل و غیره است و در کنار ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، دستگاه‌هایی نظیر اداره کل فنی و حرفه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل ورزش و جوانان و جمعیت هلال احمر، در این ارتباط تعامل و همکاری دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.