سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در پی سرقت از منازل شهر زنجان، تیمی مجرب از ماموران پلیس آگاهی این استان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران آگاهی زنجان، ۲ مرد جوان را در حین سرقت منزل دستگیر کردند که این سارقان در بازجویی‌های فنی و تخصصی پلیس به انجام ۱۸ فقره سرقت زیورآلات، طلاجات و وجوه نقد از منازل شهر زنجان اعتراف کردند.

رحمتی با بیان اینکه این ۲ سارق دستگیر شده که سابقه کیفری نیز دارند در شمال و شمال شرق شهر زنجان که جزو مناطق مرفه‌نشین می‌باشد اقدام به سرقت منزل می‌کردند، افزود: از این سارقان یک دستگاه خودرو تیزرو و مقادیری آلات و ادوات سرقت، کشف و ضبط شد.  

وی با اشاره به اینکه این سارقین پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی استان تحویل شدند و در زمان حاضر نیز در حال تحمل کیفر هستند، از عموم مردم خواست توصیه ها و هشدارهای پلیس را به منظور پیشگیری از سرقت منزل، مغازه و خودرو،  جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.

رئیس پلیس آگاهی زنجان به عموم مردم توصیه کرد از خالی گذاشتن منازل خود در حد امکان خودداری کنند و نسبت به ایمن‌سازی درب‌ها و پنجره‌ها بی‌تفاوت نباشند.
رحمتی، افزود: صاحبان منازل از قرار دان اقلام و اشیا قیمتی و کم حجم، وجوه نقد و کارتهای بانکی در مقابل دید سارقان خودداری کنند و در مسافرت‌ها و یا ترک منزل، آنها را نیز همراه خود برده و در غیر این صورت در قسمت‌های مختلف خانه پنهان کنند تا سارقان به سهولت و یکجا به سرقتت نبرند.

وی تصریح کرد: سارقین حرفه‌ای برای انجام سرقت یک فرصت ۲ تا ۱۰ دقیقه‌ای را در نظر می‌گیرند و اگر اشیا قیمتی،  وجوه نقد و کارت‌های بانکی، در محلی مطمئن اختفا شود در این صورت زمان طلایی از سارق یا سارقان گرفته می‌شود.

رحمتی افزود: روز چهارشنبه /۲۲ آبان ماه/ یک قاپ زن غیربومی نیز از سوی ماموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این استان در تهران دستگیر شد که این سارق سابقه‌دار نیز در بازجویی‌های ماموران آگاهی به انجام پنج فقره قاپ‌زنی، اعتراف کرد.

وی، کشف ۶۸ راس دام قاچاق سبک (گوسفند) به ارزش ۲ میلیارد ریال، قریب ۲۰۰ تن آرد قاچاق،  ۳۱ هزار لیتر سوخت به ارزش ۲ میلیارد ریال و ۱۶۹ هزار نخ سیگار به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال را از جمله کشفیات پلیس آگاهی این استان در طی هفته جاری، اعلام کرد.    

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.