خدابخش مرادی نافچی روز چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان که در شهرستان ماهنشان برگزار شد، افزود: رویکرد و راهبرد ستاد انتخابات استان، نگاه نافذ امام خمینی(ره) و فرمایش راهبردی و عالمانه رهبر معظم انقلاب است که فرمودند میزان، رای ملت است و رای مردم، حق‌الناس است.
وی تاکید کرد: بر این‌مینا باید تلاش کرده و خود را برای صیانت از رای مردم و رعایت حق‌الناس آماده کنیم.
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت را چهار رکن انتخابات خواند و گفت: مشارکت و سلامت، ۲ وظیفه بیرونی اعضای ستاد است که باید مورد توجه فرمانداران و کمیته‌های اجرایی قرار گیرد.
مرادی نافچی افزود: به این‌منظور باید بسترهای لازم فراهم شده و از تمام فرصت‌های قانونی در اختیار فرمانداری و سایر دستگاه‌ها برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات استفاده شود زیرا پیامدهای مشارکت، مقوم پایه‌های نظام و موجب نگرانی بدخواهان کشور و نظام خواهد بود.
وی سلامت را دومین وظیفه بیرونی خواند و گفت: پرچم وزارت کشور، ستاد انتخابات و فرمانداران و بخشداران و تمام عوامل، پرچم بی‌طرفی بوده و تمام عوامل باید مراقبت کنند تا از امکانات، کلام و نگاه خود علیه یا له نامزدی خاص استفاده نشود.
مرادی نافچی گفت: فرمانداران و اعضای ستاد باید رصد کنند اگر مدیری بنا دارد از موقعیت و امکانات خود حتی در خارج از وقت اداری به نفع فرد خاصی استفاده کند یا باید از ابتدا تا اتمام انتخابات مرخصی بگیرد یا استعفا کند.

وی رقابت و امنیت را ۲ وظیفه داخلی این ستاد خواند و گفت: تامین امنیت مشخصا بر عهده وزارت کشور بوده و بر این اساس، طرح و اطلس امنیتی پیش‌بینی و آماده شده است.
مرادی نافچی در خصوص رقابت نیز گفت: شروع فرآیند انتخابات از ۱۰ آذر توسط وزیر کشور ابلاغ می‌شود که در ادامه باید فرمانداران و بخشداران هیات‌های اجرایی را تشکیل دهند.

وی تصریح کرد: بعد از تشکیل هیات‌ها ثبت نام از داوطلبان آغاز می‌شود که باید مکان مناسب، همکار خوش‌برخورد و پذیرا با نگاه یکسان به تمام داوطلبان برای ثبت نام در فرمانداری‌ها در نظر گرفته شود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: زمان ثبت نام از داوطلبان از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر بوده و ممکن است روز آخر تمدید هم بشود لذا مسئول ثبت نام باید تا پایان زمان ثبت نام داوطلبان در فرمانداری مستقر شود تا حقی از هیچ فردی ضایع نشود.

وی تاکید کرد: طبق قانون، وزارت کشور مسئول اجرای انتخابات است و عوامل انتخابات به عنوان مظهر اقتدار نظام باید با قاطعیت، صلابت و بدون تعارف اما با رافت، طمانینه و آرامش انتخابات را برگزار کنند و قانون را فصل‌الخطاب قرار دهند تا بتوانیم انتخابات سالم و قانونمند برگزار کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.