حسن کریمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسئولیت معرفی احزاب و ایجاد تعامل میان آنان و دستگاه های دولت بر عهده استانداری نهاده شده که استاندار زنجان هم در این مدت به برگزاری 2 نشست با این فعالان سیاسی اقدام کرده است.
وی خاطرنشان کرد: به تازگی وزارت کشور لزوم ایجاد تعامل با احزاب را ابلاغ کرده و در همین ابلاغیه هم تاکید شده است که تمام دستگاه ها باید احزاب را به رسمیت بشناسند.
کریمیان اظهار کرد: فضا باید به سمتی سوق یابد که احزاب در جامعه به رسمیت شناخته شوند و بتوانند واسطه میان مردم و دولت باشند، گزارش دهند و مسائل و مطالبات مردم را پیگیری کنند.
رئیس خانه احزاب استان زنجان گفت: پیش از این چنین فضایی وجود نداشت و احزاب در زمان انتخابات برای بازارگرمی حضور داشتند و فعالیت می کردند.
وی خاطرنشان کرد: امروز با توجه به راه اندازی خانه احزاب بناست با برگزاری مستمر جلسه میان احزاب و دولتمردان استانی مشکلات مردم طرح و پیگیری شود.
کریمیان تصریح کرد: ممکن است در اوایل برگزاری این نشست ها حاشیه هایی هم ایجاد شود، چرا که مدت هاست فضایی برای طرح نظرات فعالان سیاسی ایجاد نشده است.
قائم مقام حزب اعتماد ملی در شعبه زنجان آینده این فضا را ایده آل برشمرد و استمرار آن را به نفع دولت و نظام خواند.
وی تاکید کرد: در چنین فضایی احزاب می توانند فکر و نظر خود را طرح کنند و پیگیر مطالبات مردم باشند و به این طریق مشکلات جامعه هم برطرف شود.
کریمیان اضافه کرد: در چنین فضایی می توان انتظار داشت مسئولی که با اتکای به همین احزاب آرای مردم را کسب کرده است، به مردم پاسخگو باشد و مطالبات آنان را پیگیری کند.
رئیس خانه احزاب استان زنجان گفت: احزاب هم باید متوجه باشند، فرصتی که هم اکنون استانداری ایجاد کرده است، همواره در دسترس نیست و کمتر میدان برای فعالیت آنان ایجاد می شود.
وی به فعالیت 35 حزب در این استان اشاره کرد و ادامه داد: تعداد احزاب باید کاهش و قدرت آنان افزایش یابد، این احزاب قوی و قدرتمند هستند که می توانند آرا و نظر مردم را جلب کنند.
وی انتخابات را عرصه آزمون پس دادن احزاب برشمرد و اظهار کرد: هر حزبی که عملکرد قابل قبولی میان مردم داشته باشد، به حتم نماینده آن هم رای بیشتری برای حضور در مناصب مختلف کسب خواهد کرد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.