فرمانده انتظامی استان زنجان روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر از نوع تریاک، موضوع شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

سردار رحیم جهانبخش افزود: ماموران مبارزه با موادمخدر استان با همکاری ماموران انتظامی شهرستان‌های زنجان و ایجرود، خودروی متهمان را در مسیر ارتباطی زنجان - قزوین شناسایی کرده و برابر هماهنگی مقام قضایی، طی عملیاتی غافلگیرانه، این خودرو را توقیف کردند.

وی اظهار داشت: در بازرسی از خودروی توقیف شده، مقدار  ۳۷ کیلو و ۹۹۰ گرم موادمخدر از نوع تریاک که در داخل خودرو جاساز شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان ضمن تاکید بر تعامل، همکاری و ارتباط مدام شهروندان با پلیس درخواست کرد هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص اماکن توزیع موادمخدر را در اولین فرصت از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی به ۱۱۰ و ۱۲۸ گزارش کنند.

کشف بیش از ۲ کیلو تریاک در شهرستان خرمدره
فرمانده انتظامی شهرستان خرمدره نیز از کشف و ضبط ۲ کیلو و ۱۶۷ گرم موادمخدر از نوع تریاک خبر داد و گفت: در این رابطه یک نفر به عنوان متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ محرمعلی قاسمی، افزود: در پی دریافت اطلاعات، مبنی بر تهیه و توزیع مواد مخدر توسط فردی متخلف در شهر خرمدره، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از هماهنگی قضایی، اکیپی از ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این شهرستان به منظور بررسی بیشتر موضوع، به مخفیگاه متهم عزیمت کردند، اظهار داشت: ماموران در بازرسی دقیق از مخفیگاه متهم، این مقدار موادمخدر را که به صورت ماهرانه‌ای جاساز شده بود کشف کردند.

قاسمی افزود: متهم دستگیر شده پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون، به دادسرا معرفی و برای تحمل کیفر، راهی زندان شد.

طی ۶ ماه نخست امسال قریب یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۵ درصد افزایش نشان می دهد. 

از ابتدای سال تاکنون (اول فروردین تا ۲۳ مهر ماه جاری) یک هزار و ۹۷۵ نفر دستگیری داشتیم که این میزان در مدت مشابه سال قبل که یک هزار و ۵۹۴ نفر بود ۲۴ درصد افزایش نشان می دهد.

۶ ماهه نخست پارسال ۱۱ باند موادمخدر در زنجان متلاشی شد اما امسال در طی این مدت ۱۵ باند از سوی پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و نسبت به انهدام این باندها اقدام عملیاتی شد.

از ابتدای امسال تاکنون، ۹۷۶ معتاد متجاهر ( ۹۷۲ مرد و چهار زن) از سطح این استان جمع‌آوری شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد رشد نشان می‌دهد.‌

۲۰ مهر ماه جاری، ۱۳۰ کیلوگرم انواع موادمخدر غیردارویی و قرص‌های روانگردان کشف و ضبط شده در زنجان، در مقابل انظار عمومی امحا شد.‌

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.