مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به حادثه خیز بودن کشور، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش طرح‌های مشترکی اجرا می کنند که یکی از مهمترین آنها، طرح ملی دادرس (دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) است.

میرزایی خاطرنشان کرد: تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و کوشش برای برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون در نظر گرفتن هیچگونه تبعیض میان آنها از اصول چهارگانه جمعیت هلال احمر محسوب می شود.

جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه وجه مشترک فعالیت‌های جوانان هلال احمر ترویج و گسترش فرهنگ بشردوستی با رویکرد امدادی است، گفت: تقویت علم و دانش امدادی در میان دانش‌آموزان با اجرای طرح ملی دادرس در مدارس این فرصت را فراهم می آورد تا با افزایش سطح توانمندی‌ها و مهارت‌های امدادی این قشر برای تقویت تاب آوری آن ها در جامعه فعالیت کنیم.

میرزایی یادآوری کرد: هدف از اجرای این طرح ملی در مدارس استان زنجان افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور مبتنی بر تربیت تیم های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث است.

به گفته وی، ساماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران با محوریت دانش آموزان آموزش دیده، توانمند و برخوردار از مهارت های کارگروهی از دیگر اهداف اجرای طرح ملی دادرس( دانش آموزان آماده در روزهای سخت) است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه این طرح در سطح ۱۱۲ مدرسه در شهرستان های ابهر، خدابنده، طارم، ماهنشان،  زنجان، خرمدره و ایجرود اجرا می شود، اظهارداشت: هشت مربی دادرس در این طرح فعالیت می کنند.

به گفته میرزایی، نهضت بین المللی صلیب سرخ، پانسمان، بانداژ، آتل بندی و تخلیه اضطراری از مقوله های آموزشی برای دانش آموزان دختر و پسر پایه هشتم، شرکت کننده در طرح ملی دادرس است.

به گزارش ایرنا، طرح ملی دادرس سال تحصیلی گذشته در سطح ۱۰۱ مدرسه برای دانش آموزان دختر و پسر پایه هشتم برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.