محمدرضا یوسفی روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا، افزود: طی بیش از ۲ سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال روستایی در استان به متقاضیان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی سامانه کارا از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر در استان در این سامانه برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی ثبت نام کرده اند که با پالایش انجام شده پنج هزارو ۴۰۰ طرح مورد بررسی قرار گرفت و از بین آنها ۲ هزار و ۵۶۵ طرح با رقم ۳۰۱ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه سهم تسهیلات پایدار اشتغال روستایی این استان ۳۰۵ میلیارد تومان است، گفت: تاکنون در چهار مرحله ۲۶۶ میلیارد تومان از این اعتبار برای پرداخت به متقاضیان در اختیار بانک‌های استان قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه ثبت نام در سامانه کارا برای طرح‌های عادی متوقف شده است، افزود: ثبت نام جدید تنها برای مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگران میسر است. 

به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان میانگین سرانه تسهیلات پرداختی برای ایجاد هر فرصت شغلی در مناطق روستایی این استان ۴۵۰ میلیون ریال است.

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۸ درصد کل جمعیت استان را شامل می شود.
استان زنجان دارای ۹۳۵ روستای دارای سکنه است که از این تعداد ۷۳۰ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.