مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: اگر بخواهیم از اشتغال مهارت‌محور که نیاز امروز جامعه است، مثال بزنیم، جهاددانشگاهی نمونه عینی آن است.

 

محمدرضا یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، ضمن تبریک به مناسب فرا رسیدن سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه با نیم‌نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب، پی می‌بریم که اصولی کلی این بیانیه با رویکردهای جهاددانشگاهی منطبق است، افزود: یکی از مواردی که جهاددانشگاهی در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب در پیش گرفته، نگاه به جوانان است.

 

وی با تاکید بر اینکه دغدغه‌های حوزه اشتغال جز با توجه به جوانان و ایجاد مهارت در این قشر محقق نخواهد شد، تصریح کرد: فعالیت‌های علمی جهاددانشگاهی بیانگر آن است که این نهاد انقلابی در بسیاری از عرصه‌ها متکی به جوانانی است که قصد دارند با اتکا به دانش بومی و مهارت‌آموزی که زمینه آن را این نهاد انقلابی با ایجاد زیرساخت‌هایی فراهم کرده است، در شکوفایی ایران اسلامی سهم ارزنده‌ای داشته باشند.

 

این مسئول با بیان اینکه امروز در شرایط حساس و سخت اقتصادی قرار داریم و همین موضوع اهتمام به نیروی جوانی و متکی به دانش بومی را دوچندان می‌کند، ادامه داد: حال این سئوال مطرح است که جهاددانشگاهی در برهه کنونی چگونه می‌تواند به کشور کمک کند که در پاسخ به این سئوال باید گفت تجربه نشان داده این نهاد انقلابی در به سرانجام رساندن کارهایی که سال‌ها بر زمین مانده، ید طولانی داشته و صبغه درخشانی دارد.

 

یوسفی در ادامه با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف از جمله علمی، فرهنگی، صنعتی، فناوری و ... از ظرفیت‌های قابل اتکاریی برخوردار است که هر دستگاهی می‌تواند در برهه کنونی از آن استفاده بهینه کند، اظهار کرد: امروز ایده‌های زیادی توسط جوانان نخبه طراحی می‌شود که جهاددانشگاهی با اعتماد به این ظرفیت و فراهم کردن زمینه برای تبدیل این ایده به محصول، ایده‌ها را از کتابخانه‌ها به بازار کار سوق داده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه موضوع اشتغال دغدغه‌ای نیست که یک یا چند دستگاه دولتی بتواند در راستای رفع کامل آن گام بردارد، خاطرنشان کرد: اعتقاد راسخ به این مهم داریم که با کمک گرفتن از نهادهایی چون جهاددانشگاهی که خصوصیات بارزی چون عمومی و غیردولتی بودن را یدک می‌کشد، می‌توان در شرایط سخت امروز نیز به بالندگی رسید.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.