داود کارگرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی بازرسی انجام شده در صورت صحت عملکرد نازل، برچسب آزمون دوره‌ای بر روی نازل نصب و در صورت عدم صحت عملکرد، تا زمان رفع نقص و انجام آزمون مجدد از فعالیت نازل مورد نظر جلوگیری می‌شود.  
وی افزود: الصاق برچسب صحت عملکرد بر روی نازل‌های عرضه سوخت مایع الزامی است و شهروندان زنجانی این نکته مهم را باید مورد توجه قرار دهند.

این مسئول ادامه داد: طی ۶ ماهه اول سال جاری در راستای اجرای وظایف قانونی استاندارد در خصوص آزمون ادواری نازل‌های عرضه سوخت مایع و به منظور حفظ و صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان تعداد یکهزار و ۲۱۴  نازل عرضه سوخت مایع در  زنجان و شهرستان های تابعه مورد بررسی و آزمون قرار گرفت.

وی اضافه کرد: از مجموع این تعداد، یک‌هزارو ۲۱۱ نازل سوخت مایع قبول و سه نازل مردود گزارش شده که نسبت به تنظیم و آزمون مجدد آنها اقدام شده است.

کارگرزاده یادآور شد: بازرسی و نمونه برداری از مراکز صنفی استان نیز با هدف اطمینان از تداوم و استمرار کیفیت محصولات عرضه شده در واحدهای صنفی استان و بدون اطلاع قبلی انجام می شود.

وی اظهار اشت: چنانچه در این راستا کالایی فاقد کیفیت، بدون نام و نشان استاندارد و یا فاقد کد ۱۰ رقمی مندرج در ذیل علامت استاندارد مشاهده شود، با متخلفان امر مطابق با قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران برخورد می شود.
بیش از ۳۰ هزار استاندارد ملی برای محصولات، کالاها و خدمات مختلف تدوین شده است.
حدود  ۹۰ درصد استانداردهای ملی ایران منطبق با استانداردها و معیارهای جهانی است و می‌توان محصولات داخلی دارای این نشان را در بازارهای بین‌المللی نیز عرضه کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.