برترین واحدهای رعایت کننده حقوق مصرف کننده معرفی می شوند
به گزارش ایرنا حسین نجاتی روز شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این همایش روز دوشنبه 9 اردیبهشت جاری در محل مجتمع فرهنگی پتروشیمی تبریز برگزار می شود.
وی افزود: هدف از برگزاری این همایش، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ رعایت حقوق مصرف کنندگان، ایجاد و تثبیت و نهادینه کردن ساختار رقابتی سالم و تشویق فعالیت های بنگاه های اقتصادی برای حمایت موثر از حقوق مصرف کنندگان و تجلیل از تولیدکنندگان منتخب است.
وی در خصوص فرآیند اجرای این همایش اظهار داشت: فراخوان این همایش از هفت ماه قبل در استان اطلاع رسانی شده و از بین بیش از 150 واحد متقاضی، 49 واحد به عنوان واحد نمونه از سوی کمیته فنی انتخاب و با ارایه تندیس و گواهینامه طلایی، نقره ای و برنزی تجلیل خواهند شد.
وی گفت: قیمت، کیفیت، توزیع، خدمات قبل و پس از فروش، اطلاع رسانی و کسب رضایت مشتری از جمله شاخص های انتخاب واحدهای نمونه است.
داشتن پروانه ساخت و پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران، اطلاع‌رسانی مناسب درباره قیمت کالاهای تولیدی و خدمات، داشتن نظام رسیدگی به شکایات و نظرات مصرف‌کنندگان و جبران خسارات ناشی از خرید کالا و خدمات، ارائه دفترچه راهنما، ضمانت‌نامه، خدمات مطلوب پس از فروش و خدمات نصب رایگان کالاهای مصرفی با دوام، تعیین مراکز مجاز سرویس‌دهی، استفاده از بسته‌بندی مناسب و نداشتن تخلف اقتصادی اثبات شده در مراجع ذیصلاح از شرایط کسب گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان است.
همایش اعطای گواهینامه حقوق مصرف کنندگان از سال 1380 به صورت کشوری و از سال 1390 به صورت استانی برگزار می شود.
/3071/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.