سخنگوی شورای شهر آب بر روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور مبنی بر نحوه احراز سکونت شهرداران در محل خدمت خود، طبق پیگیریها و تعامل اعضای شورا با شهردار وقت، متاسفانه مقدمات اسکان در شهر آببر توسط شهردار فراهم نشد.
جلیل جعفری اظهار داشت: شهردار وقت طی یک نامه در تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۲۵ اعلام کرد که امکان استقرار خانواده وی در شهر آب بر وجود نخواهد داشت لذا در این مدت شرایط و سوابق نامزدها بررسی شد تا اینکه استعفای مهر علیزاده در تاریخ ۱۳۹۸/۰۷/۱۵ به صورت رسمی به شورا ارسال و بعد از تشکیل جلسه فوق العاده، استعفای شهردار بررسی و مورد توافق اعضا قرار گرفت.

جعفری عنوان کرد: با توجه به بررسی و تحقیقات انجام شده حجت الله شعبانی، از نیروهای بومی و ساکن شهر آب بر به عنوان سرپرست شهرداری آب بر انتخاب و جهت صدور حکم انتصاب به استانداری معرفی شد.
این عضو شورای شهر آب بر ضمن تقدیر از خدمات شهردار پیشین اظهار داشت: حجت الله شعبانی مسئول امور حقوقی شهرداری آببر از روز سه شنبه هفته جاری کار خود را به عنوان سرپرست شهرداری آغاز کرده است.
جعفری ایجاد درآمد پایدار و زیرساختهای گردشگری در این شهر را از رویکرد ۲ سال دوم این شورا عنوان و افزود: رویکرد ۲ سال اول شورا و شهرداری آب بر بر مبنای زیباسازی، توسعه فضای شهری، اتمام جدولگذاری، آسفالت معابر، همسطح سازی تقاطع های معابر و بهسازی پیاده روها و مبلمان شهری و ... بوده که تا حدودی انجام شد.

وی گفت: رویکرد اصلی ۲ ساله دوم این شورا توسعه زیرساخت های گردشگری از جمله عملی کردن طرح آببرچایی و درآمد پایدار از جمله راه اندازی کارگاه شن و ماسه بوده که بر این اساس نیاز بود تا شهرداری انتخاب شود که به صورت کامل به ضوابط و مقررات شهرداری آشنا باشد، در نتیجه با توجه به سوابق و آشنایی حجت الله شعبانی به مسائل و ضوابط شهرداری و فعالیت ایشان در اکثر پست های شهرداری با نظر موافق کلیه اعضای شورا به عنوان شهردار انتخاب شد.
به گزارش ایرنا، شعبانی پیش از این به عنوان سرپرست شهرداری آببر و معاون حقوقی این شهرداری مشغول خدمت بوده که توانست با کسب نظر موافق همه اعضای شورا به عنوان سرپرست شهرداری شهر آببر معرفی و موقتا سکان اداره آن را به دست بگیرد.

شهر آب بر یکی از ۲ شهر شهرستان طارم بوده که در سال ۷۶ با تأسیس شهرستان طارم، به عنوان مرکز این شهرستان انتخاب شد.

این شهر با جمعیت ۸ هزار نفری در قسمت شمال شهرستان طارم در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح آب‌های آزاد واقع شده و دارای جاذبه گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی است و از ناحیه شمالی با شهر شفت استان گیلان هم مرز است.

شهرستان طارم با ۴۷ هزار نفر جمعیت (حدود ۵ درصد جمعیت و ۱۰ درصد مساحت استان زنجان) در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استان‌های قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.

۹۸۸۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.