حجت الاسلام علی خاتمی، شامگاه دوشنبه در آئین محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از خانواده کارکنان که به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا برگزار شد با تاکید براینکه حضور فرزندان در محافل قرآنی از اثرات مدیریت مطلوب همسران کارکنان ناجا است، افزود: یکی از کارهای خوب نیروی انتظامی استان زنجان احداث دارالقرآن کریم است.

وی با تقدیر از اقدامات پلیس استان در ترویج فرهنگ قرآنی در مجموعه پلیس و خانواده های کارکنان، اظهار داشت: اقدامات و عملکرد مقتدرانه پلیس نوید بخش امنیت، آرامش و آسایش برای آحاد مردم است.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه امنیت امروز جامعه، مدیون خانواده کارکنان پلیس است و این مایه افتخار است که در برقراری امنیت جامعه و مردم، سهمی بزرگ دارید،  به نقش خانواده کارکنان پلیس در انجام ماموریت های پلیسی تصریح کرد: همسران و فرزندان کارکنان پلیس با صبر، بردباری و پشتیبانی روحی و معنوی خود در ثواب خدمت رسانی به مردم شریک هستند.

وی با تاکید براینکه مردم از عملکرد پلیس رضایت دارند افزود: پلیس در قلب مردم جای دارد و رضایتمندی مردم رضایتمندی خداوند متعال را از زحمات شبانه روز عزیزان نیروی انتظامی به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه همسران کارکنان پلیس کانون خانواده را گرم نگه داشته و با تربیت فرزندان قرآنی نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دارند گفت: اگر پشتیبانی لازم از طرف خانواده وجود داشته باشد پلیس می تواند با قدرت و اقتدار با هنجارشکنان برخورد کند.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه پایه و اساس جامعه سالم بر محور خانواده استوار است، افزود: پایه و اساس قانون اساسی ما بر اساس قرآن و سنت پیامبر گرامی اسلام است و اسلام تاکید کرده که نباید زیر بار سلطه استکبار و کفار رفت و این نشات گرفته از فرهنگ قرآنی است.

فرمانده انتظامی استان زنجان نیز به نقش پررنگ خانواده کارکنان در انجام صحیح ماموریت های نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: پایه و اساس موفقیت کارکنان ناجا در انجام ماموریت ها نشات گرفته از نهضت سرخ عاشورا است.  

سردار رحیم جهانبخش با بیان اینکه انس با قرآن دارای آثار و برکات زیادی است افزود: کسانی که رهرو قرآن هستند کمترین آسیب را در محیط آسیب پذیر خواهند دید و زیباترین لحظه ها را در گرمترین خانواده و محفل ها درک خواهند کرد.

 وی با تاکید بر اینکه قرآن متعالی است و می تواند بستری برای سوگواری هدفمند باشد، اظهار داشت: مانوس شدن خانواده ها با قرآن، موجب زیبایی، نشاط و پویایی فضای خانواده و همچنین باعث افزایش بهره وری همکاران در فضای کار خواهد شد.

سردار جهانبخش از خانواده به عنوان نخستین و مهم ترین کانون تربیت انسان ها یاد کرد و افزود: بیشترین دانسته ها و تجارب، فرهنگ و تمدن، اخلاق و اندیشه از این نهاد به اذهان کودکان منتقل می شود و نوع کارکرد خانواده نقش موثری در نوع رفتار فرزندان در اجتماع دارد.

وی تصریح کرد: خانواده کارکنان با رفتار فاطمی، انقلابی، خدمت و تفکر فاطمی، نقش اساسی در انجام درست و صحیح ماموریت های پلیسی توسط کارکنان ایفا می کنند.

فرمانده انتظامی استان زنجان به مضرات فضای مجازی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه فضای مجازی، اشرافیگری و تجمل پرستی را در میان خانواده ها ترویج می دهد، امنیت در این فضا را موضوع بسیار مهم و حساس دانست و گفت: عدم رعایت نکات امنیتی لازم در فضای مجازی، خطرات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای کاربران به دنبال دارد.

سردار جهانبخش افزود: آموزش هدفمند، مدیریت، کنترل و نظارت بر رفتار فرزندان در فضای مجازی می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرایم، بسیار تاثیرگذار باشد.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از خانواده شهدا جوایزی به قید قرعه به شرکت کنندگان در مراسم محفل انس با قرآن کریم اهدا شد.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.