مهرداد محبی روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۵۲ درصد این معاملات مربوط به خرید و ۴۸ درصد نیز مربوط به فروش سهام است.

وی با اشاره به آمار معاملات سه ماهه دوم سال جاری در این بورس، خاطرنشان کرد: در این مدت نیز حجم معاملات استان سه میلیارد و ۱۸۸ میلیون سهم به ارزش ۱۲ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال بوده است.

محبی اظهار داشت: درصد خرید و فروش سهام در سه ماهه دوم سال جاری در استان، برابر بوده و هرکدام ۵۰ درصد را شامل می‌شود.

مدیر بورس منطقه‌ای زنجان در خصوص تعداد کدهای صادر شده نیز گفت: به دلیل واگذاری صدور کدهای معاملاتی به دفاتر پیشخوان، آمار کدهای معاملاتی در سامانه بورس وجود ندارد.

وی در خصوص سامانه «سجام»، اظهار داشت: افرادی که برای دریافت کد معاملاتی به دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کنند باید ابتدا در سامانه سجام نیز ثبت نام کنند.

محبی خاطرنشان کرد: افرادی که در گذشته دارای کد معاملاتی بودند نیز باید برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

وی در خصوص وضعیت فعالیت سامانه سجام، ابراز کرد: این سامانه هنوز به مرحله اجرای کامل نرسیده اما سهامداران باید برای ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)، یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها با ثبت نام در آن، یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت کرده و پس از احراز هویت حضوری، قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود و اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره تلفن همراه، آدرس الکترونیکی و اقامت دائمی فرد از طریق سجام، ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی، نیازی به دریافت مجدد اطلاعات سهامداران ندارد.

۶۰۸۵/۹۵۵۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.