هدایت صفری روز یکشنبه در افزود: سالمندان تحت پوشش این نهاد از خدمات کمک‌هزینه معیشت، خدمات بهداشتی و درمانی، تأمین جهیزیه فرزندان، اردوهای زیارتی، هزینه‌های نگهداری، تأمین مسکن و ارائه خدمات عمرانی، آموزش‌های فکری و فرهنگی و مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.

وی احسان به والدین را سفارش مؤکد قرآن، رویکرد کمیته امداد را قرآنی و اهداف این نهاد را برگرفته از تعالیم انسان‌ساز قرآن دانست و بر احترام به سالمندان تأکید کرد.

صفر اظهار داشت: کمک به ایتام و نیازمندان، زنان سرپرست خانواده، سالمندان، بیماران و هر خدمتی که توسط کمیته امداد ارائه می‌شود ریشه دینی داشته و تفسیر آیه‌های قرآن و احادیث ائمه اطهار (ع) است.

وی بابیان اینکه رسالت اصلی کمیته امداد کمک به رفع فقر از خانواده‌های نیازمند با ارائه خدمات متنوع بر اساس نیاز گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد است افزود: در کنار ارائه خدمات متنوع به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، حفظ و ارتقاء عزت‌نفس و کرامت انسانی جامعه هدف استفاده از تجربیات سالمندان توزیع سبد غذایی، عیادت از سالمندان بیمار و دلجویی از آنان از دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان زنجان هست.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به برنامه‌های هفته تکریم سالمندان نیز اشاره کرد و گفت: بازدید از خانواده‌ها در قالب طرح مفتاح الجنه، طرح‌های غربالگری، بینایی‌سنجی، تهیه عینک و سمعک برای سالمندان، اعزام سالمندان به اردوهای زیارتی، توزیع سبد غذایی، برگزاری مراسم تجلیل از سالمندان، خاطره گویی و توانمندسازی سالمندان در انجام امورات شخصی از طریق ارائه آموزش‌های لازم توسط کارشناسان از برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

صفری بابیان اینکه فقر و سالمندی ۲ شاخص مهم در سالمندان تحت حمایت کمیته امداد است، افزود: خدمات متنوع کمیته امداد در بخش‌های معیشتی، درمانی، مسکن، کمک‌هزینه ازدواج فرزندان، هزینه نگهداری در منزل، اردوهای زیارتی و خدمات فرهنگی در کنار رفع نیازهای این گروه از جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان باهدف ایجاد نشاط در سالمندان تحت حمایت این نهاد به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی پیشنهاد تشکیل هیات اندیشه‌ورز در حوزه سالمندی را نیز ارائه کرد و گفت: در این هیات اهمیت و ضرورت دوران سالمندی موردبحث و بررسی قرار گرفته و چاره‌جویی اساسی برای مشکلات سالمندان اتخاذ می‌گردد و برنامه‌های مختلف برای بهبود زندگی سالمندی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در سالمندان اجرا می‌شود.

به مناسبت هفته تکریم سالمندان تعدادی از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان با بدرقه مدیرکل کمیته امداد عازم مشهد مقدس شدند.

۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.