به گزارش خبرآنلاین لرستان ، میرزا عباس محمودی رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان مجلس از ارائه خدمات حقوقی و معاضدت قضایی به مددجویان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با برگزاری میز خدمت حقوقی به ۱۱۵ نفر از مددجویان خدمات رایگان ارائه شد.

وی با اشاره به رویکرد توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی خانوارها خدمات حقوقی و قضایی را یکی از ضرورت‌های توانمندسازی دانست و افزود: احقاق حقوق نیازمندان در دعاوی حقوقی و کیفری ارتقا دانش حقوقی، آشنایی با حقوق خانواده و تکالیف فردی ازجمله سیاست‌های تسریع در توانمندسازی هست که توسط اداره حقوقی و وکلای نیکوکار ارائه می‌شود.

خدمات حقوقی و قضایی به ۲۱۶ نفر از مددجویان

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان مجلس بابیان اینکه پیگیری امور حقوقی و قضایی مددجویان تحت حمایت این نهاد با مساعی مشترک قضات و وکلای دادگستری انجام می‌شود، افزود: از ابتدای سال جاری به ۲۱۶ نفر از مددجویان و خانواده‌های آن‌ها خدمات حقوقی و قضایی در محاکم ارائه شد.

وی به برگزاری جلسات آموزش گروهی مسائل حقوقی با حضور نوعروسان، زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید و کارشناسان حقوقی با شرکت مددجویان در ادارات کمیته امداد استان برگزار و تاکنون ۳۸۰ نفر در این کارگاه‌های آموزشی شرکت نمودند.

محمودی از انعقاد تفاهم‌نامه با کانون وکلای دادگستری خبر داد و گفت: ۲۶ وکیل نیکوکار در دفاتر شهرستانی کمیته امداد و ۲۸۰ نفر از وکلای دادگستری به‌صورت رایگان با مددجویان همکاری می‌نمایند.

تنظیک ۶۲ فقره دادخواست و شکواییه به جهت احقاق حق مددجویان

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد لرستان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۶۲ فقره دادخواست و شکوائیه در موضوعات حقوقی و قضایی در راستای احقاق حقوق مددجویان بی‌بضاعت و یا خانواده‌های آن‌ها تنظیم و تحویل مراجع قضایی استان و سایر استان‌های دیگر شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1248264
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.