علی کاظمی روز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تسهیلات خوداشتغالی در ۲ بخش اشتغال روستایی و شهری پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تقویت اشتغال جامعه ایثارگری و توانمندسازی ایثارگران، یکی از اهداف و اولویت‌های بنیاد شهید است.

کاظمی افزود: حمایت از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و ایجاد اشتغال علاوه بر رفع مشکلات شغلی آنها به رونق اقتصادی کشور نیز کمک می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: فرزندان شاهد، فرزندان و همسران جانبازان بالای ۲۵ درصد و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد، واجد شرایط دریافت تسهیلات خوداشتغالی هستند.

این مسئول در خصوص نحوه دریافت این تسهیلات، اظهار داشت: واجدان شرایط دریافت تسهیلات خوداشتغالی ایثارگران می‌توانند با تشکیل پرونده در شهرستان خود، تقاضای دریافت وام را ثبت کنند.

وی افزود: مدارک متقاضیان پس از جمع‌آوری درخواست‌ها از شهرستان‌ها جهت بررسی به صندوق اشتغال ارسال شده و پس از بررسی پرونده و تایید مدارک توسط صندوق اشتغال، متقاضیان به بانک‌های عامل، معرفی می‌شوند.

کاظمی خاطرنشان کرد: کشاورزی، دامداری، زنبورداری، فروشندگی، قالیبافی، آرایشگری و بخش صنعت و خدمات از جمله شغل‌هایی است که با پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به ایثارگران در سطح استان ایجاد شده است.

وی از رضایتمندی دریافت‌کنندگان این تسهیلات خبر داد و تصریح کرد: فرهنگ‌سازی برای افزایش انگیزه ایثارگران و اشتغال در بخش خصوصی و به‌ویژه کارآفرینی و خوداشتغالی، یک ضرورت است زیرا علاوه بر ایجاد شغل برای ایثارگران، موجب اشتغال سایر افراد نیز می‌شود.

کاظمی اضافه کرد: با توجه به سیاست کوچک‌سازی دولت و تقاضاهای بسیار برای استخدام در بخش دولتی، امکان اشتغال تمام متقاضیان ایثارگر در بخش دولتی وجود ندارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در خصوص وام مسکن جانبازان نیز گفت: تا چند سال گذشته، وام مسکن به جانبازان دارای کمتر از ۲۵ درصد جانبازی پرداخت نمی‌شد اما امروز تمام جانبازان می‌توانند از این تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: بانک ملی به عنوان بانک عامل در صورت طی روال اداری و تکمیل مدارک متقاضیان، مشکلی در پرداخت تسهیلات مسکن جانبازان ندارد.

کاظمی افزود: استان زنجان سال گذشته در پرداخت تسهیلات مسکن جانبازان، رتبه دوم کشور را کسب کرد و حتی از سهمیه استان‌های دیگر نیز استفاده کرد اما بعدها به دلیل افزایش قیمت‌ها و ایجاد مشکل در تامین آورده جانبازان، پرداخت تسهیلات با اندکی مشکل مواجه شد ولی با این وجود، پرداخت این تسهیلات نیز ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، استان زنجان سه هزار شهید، هفت هزار جانباز و ۵۸۶ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.