سرگرد اسماعیل تیموری روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: حدود ۱۰ سال پیش یک قطعه زمین ارزشمند ملی و دولتی به مساحت ۲ هزار و ۷۷۰ مترمربع و ارزش ۳۰ میلیارد ریال در داخل محدوده شهر زنجان توسط شخصی تصرف و در آن محل باغ ایجاد شده بود.

وی افزود: این شخص ادعای مالکیت بر زمین را داشت که یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با دریافت حکم قضایی با حضور در محل اقدام به رفع تصرف و قلع و قمع مستحدثات کرد و اموال به بیت المال بازگردانده شد.

تیموری اظهار داشت: شناسایی متصرفان سال‌های گذشته و جلوگیری از تصرف اراضی دولتی و ملی از وظایف مهم یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی این استان بوده که از سال ۹۵ تا کنون اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: بر اساس اعلام فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، به زودی سامانه تلفنی یگان حفاظت از اراضی ملی راه اندازی می‌شود تا اقشار مختلف مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف زمین‌خواری مسئولان مربوطه را مطلع کنند.

وی از شهروندان زنجانی خواست، چنانچه قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرهای استان را دارند ابتدا از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان استعلامات لازم را دریافت و از خرید هرگونه اراضی فاقد سند مالکیت رسمی از افراد سودجو پرهیز کنند.

یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی در سال ۱۳۹۴ در سازمان ملی زمین و مسکن با هدف صیانت از اراضی ملی و دولتی تشکیل شد.  

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.