سردار جهانبخش کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کربلای پنج به عنوان عملیاتی ویژه طراحی و اجرا شد و سربازان رژیم بعث عراق که از سوی استکبار جهانی مورد حمایت مالی و نظامی قرار داشت زیر ضربات خردکننده رزمندگان اسلام قرار گرفتند.

وی، اظهار داشت: در این عملیات، رزمندگان زنجان حماسه های جاوید و ماندگار خلق کردند که مورد تحسین همگان قرار گرفت و با عشق، ایمان، شور و نشاط معنوی و انگیزه ای الهی و ولایی به مقابله با دشمن پرداختند.   

سردار کرمی، با بیان اینکه رژیم صدام پس از قرار گرفتن در زیر ضربات رزمندگان اسلام، تن به تدوین قطعنامه ۵۹۸ دادند،  افزود: بازنمایی عملیات کربلای پنج در منطقه و سد گاوازنگ زنجان سوم تا هفتم مهر ماه، برگزار و همه روزه از ساعت ۱۹ آغاز خواهد شد و بخشی از این عملیات توسط غواصان و رزمندگان این استان به نمایش درخواهد آمد تا همگان به ویژه نسل جوان با دلاورمردی ها و شجاعت رزمندگان دوران دفاع مقدس به شکل بهتر و بیشتری آشنا شوند.  

عملیات بزرگ کربلای پنج  با رمز یا زهرا (س) از جبهه جنوب شلمچه و شرق بصره در منطقه ‌ای به وسعت ۱۵۰ کیلومتر مربع، با هدف آزادسازی شلمچه، جزایر و مناطق شرق بصره و پاسخ دندان‌شکن به شرارت ‌های دشمن در بمباران مناطق مسکونی، در سه مرحله آغاز شد و ۷۰ روز طول کشید.

این عملیات، در شرایطی صورت گرفت که صدام قصد داشت با تبلیغات گسترده در میان حامیانش، نسبت به قدرت مقاومت ارتش عراق در برابر عملیات قدرتمند رزمندگان اسلام، امیدی کاذب ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، در کربلای پنج قوی‌ترین پدافند دشمن که با کمک مستشاران خارجی ایجاد شده بود تا عمق ۹ کیلومتری خاک عراق در هم شکسته شد و دشمن برای مقابله با رزمندگان اسلام، ۱۴۰ تیپ را به این منطقه اعزام کرد و رزمندگان ایران در پایان عملیات ۸۱ تیپ و گردان را منهدم کردند و نیمی از ۳۴ تیپ اعزامی نیز متلاشی و ۱۰ درصد از جنگ افزارهای هوایی عراق منهدم و سنگین‌ترین تلفات انسانی به ارتش عراق  وارد شد.

۶۰۸۴/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.