عابس لطفی دهقان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره آموزشی با همکاری و مشارکت دانشگاه علمی کاربردی شهر صائین قلعه از ۲۳ شهریور ماه جاری به مدت سه روز و از ساعت ۱۰ الی ۱۴ در سالن آمفی تئاتر اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، تشکیل شد.

وی اظهار داشت: دکتر عباسعلی زمانی عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان به عنوان مدرس با حضور در این دوره آموزشی،  آموزش های لازم در خصوص HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) را به شرکت کنندگان در دوره ارائه کرد.

رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست زنجان با بیان اینکه ۹۵ نفر از جایگاه داران سوخت بنزین در این دوره آموزشی شرکت داشتند، گفت: به شرکت کنندگان در این دوره آموزشی گواهی شرکت در دوره ارائه خواهد شد.

لطفی دهقان افزود: با توجه به مراجعه روزانه هزاران دستگاه وسیله نقلیه به جایگاه های عرضه سوخت به منظور سوختگیری، لازم است جایگاهداران با فراگیری آموزش های لازم به نکات ایمنی، بهداشت و زیست محیطی، دقت و توجه بیشتری داشت باشند تا از وقوع حوادث و خطرات احتمالی، جلوگیری شود و در ضمن با جمع آوری زباله های ریخته شده در محل توسط مراجعین، محیط کار آنان به لحاظ بهداشت و محیط زیست با مشکل مواجه نشود.

وی به لزوم اجرای طرح کهاب در جایگاه های عرضه سوخت (پمپ بنزین ها) اشاره کرد و اظهار داشت: طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) با هدف کاهش از دست رفتن بخارات حاصل از بنزین در مراحل سوختگیری است که در خصوص این طرح نیز، توضیحاتی به شرکت کنندگان در این دوره آموزشی ارایه شد.

لطفی دهقان با اشاره به تاثیرات مخرب بخارات بنزین بر محیط زیست و انسان، افزود: بخارات بنزین می‌تواند علاوه بر آثار مخرب زیست‌ محیطی بر سلامت کارکنان جایگاه‌های بنزین و انبارهای نفت و همچنین مراجعین به جایگاه‌ها، ساکنان مناطق همجوار جایگاه‌ها و انبارهای نفت تاثیرات سوء ایجاد کند.  

۶۰۸۴/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.