رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: ۲۵ ترانشه دفن زباله در شهر اردستان و بیشتر روستاهای آن استاندارد لازم را ندارند و در این زمینه چندین‌بار به مسوولان امر اخطار داده شده است.

حسین شواخی تصریح کرد: استاندارد نبودن ترانشه‌ها موجب پراکندگی زباله‌ها در محیط اطراف شده، شیرابه‌ها به درون زمین نفوذ کرده و مشکل زیست محیطی به وجود خواهد آورد؛ بر این اساس در صورت رعایت نشدن موارد بهداشتی، موضوع با کمک دستگاه قضایی پیگیری خواهد شد.

وی افزود: تنها کمتر از ۱۰ تراشه در شهرهای زواره و مهاباد، دهستان برزاوند و گرمسیر از توابع بخش مرکزی اردستان و روستاهای بخش زواره وضعیت مناسبی دارند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان در مورد آخرین شرایط طرح کارخانه پسماند مشترک نیز اظهارداشت: موضوع با برگزاری جلسه‌ای در شهرداری نطنز پیگیری و یک نقطه هم جانمایی شده اما مشاور طرح ساخت کارخانه را مقرون به صرفه ندانسته و پیشنهاد داده تا سکوی جمع‌آوری پسماند ایجاد شده را پردازشی دوباره کند تا دفن بهداشتی صورت گیرد.

وی میزان زباله تولیدی را با استناد به آمار شهرداری‌ها و بخشداری‌های اردستان، روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ تن اعلام کرد و گفت: تصمیم‌گیری نهایی در مورد این طرح به نشست دوباره با مشاور و مسوولان شهرستانی موکول شد.

قرار بود با راه‌اندازی طرح مدیریت پسماند مشترکی با برآورد نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال بین شهرستان‌های اردستان و نطنز، روزانه بیش از ۱۰۰ تن زباله منطقه تبدیل به کمپوست شود.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان قرار دارد.

۷۴۳۱/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.