رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر گفت: فعالیت معادن در منطق شکارممنوع خراسانلو، نگران‌کننده است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، محمدهادی کاظمی در مراسم تقدیر از خبرنگاران ابهر، با اشاره به نقش موثر خبرنگاران در اطلاع‌رسانی، عنوان کرد: حوزه محیط زیست از حوزه‌هایی است که نیازمند اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است.

 

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره ضرورت توجه ویژه به محیط زیست، ادامه داد: در حال حاضر دغدغه مهم زیست به یکی از دغدغه‌های اصلی کشور تبدیل شده است.

 

این مسئول، آموزش را از دغدغه‌های اصلی محیط زیست عنوان کرد و افزود: آموزش و اطلاع‌رسانی یکی از مباحث مهم در حوزه محیط زیست است که در همین راستا برنامه یک ساعت با محیط‌بان در شهرستان در حال اجرا است.

 

کاظمی با اشاره به این‌که واحدهای آلاینده در ابهر اندک هستند، بیان کرد: واحدهای تولیدی در شهرستان به صورت مستمر پایش می‌شود.

 

این مسئول با تاکید بر این‌که واحدهای آلاینده و پرآب مجوز داده نمی‌شود، افزود: در طرح‌های توسعه‌ای واحدهای تولیدی نیز اگر محیط زیست در نظر گرفته نشود، قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.

 

کاظمی از کمبود آب به عنوان یکی از بحران‌های قرن اخیر یاد کرد و ادامه داد: اجازه استقرار صنایع آب‌بر در شهرستان داده نخواهد شد.

 

وی از فعالیت معادن و پساب و پسماند به عنوان دغدغه‌های اصلی محیط زیست در ابهر یاد کرد و گفت: فعالیت این معادن در منطقه خراسانلو ابهر به یکی از نگرانی‌های اصلی تهدید شده است.

 

وی با اشاره به این‌که ابهری‌ها روزانه بیش از ۱۰۰ تن زباله تولید می‌کنند، ادامه داد: مشکل ضایعات حسین‌آباد با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال مرتفع شدن است.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر در زمینه اقدامات محیط زیست انسانی در سال ۹۷، عنوان کرد: ۲۶۸ مورد پایش شبانه‌روزی صنایع در این مدت انجام شده که ۳۶ مورد ابلاغ اخطار زیست‌محیطی به واحدهای صنعتی صادر و از این تعداد ۳ پرونده واحد آلاینده به دادگاه معرفی شده است.

 

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۹ مورد استعلام استقرار واحد صنعتی بررسی شد که با ۹۵ مورد موافقت و از ۳۸ مورد استعلام بهره‌برداری ۳۵ مورد موافقت حاصل شد.

 

این مسئول با اشاره به اقدامات محیط زیست در حوزه محیط زیست طبیعی، تصریح کرد: سال گذشته با وجود کمبود نیروی انسانی 6720 نفر ساعت گشت‌زنی در مناطق آزاد، شکارممنوع و حوزه استحفاظی شهرستان سلطانیه گشت کنترل انجام شده است.

 

کاظمی بیان کرد: صدور۱۵۰ فقره پروانه شکار و صید، ۵۸ فقره دفترچه شناسایی شکارچیان، رسیدگی به ۱۷ مورد شکایت در خصوص حیوانات زیان‌کار، تشکیل ۲۴ فقره پرونده تخلف، دستگیری ۳۸ نفر شکار چی متخلف و دریافت بیش از ۱۰۰ میلیون ریال هزینه ضرر و زیان، از دیگر اقدامات در زمینه حفظ محیط زیست طبیعی است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.