سرپرست اداره محیط زیست خلخال روز شنبه در حاشیه برگزاری برنامه مردمی پاکسازی زباله‌های جاده خلخال - اسالم به خبرنگار ایرنا گفت: این حرکت بسیار خوب مردمی با پاکسازی و تشکیل زنجیره انسانی در حاشیه جاده خلخال – اسالم بمناسبت ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی صورت گرفت.

مهدی کسایی افزود: این برنامه دومین برنامه عمومی پاکسازی محیط زیست شهرستان خلخال به همت سمن‌های جمعیت شهر سبز و جمعیت الماس سبز خلخال با هدف ارتقای فرهنگ و اخلاق زیست محیطی در حاشیه جاده خلخال - اسالم اجرا شد.
وی گفت: با توجه به عبور جاده خلخال – اسالم از مناطق جنگلی و مرتعی با چشم‌اندازهای زیبا و بکر، همه ساله شاهد افزایش مسافرت‌های خانوادگی و تورهای مسافرتی به منطقه هستیم که متاسفانه یکی از پیامدهای آن رهاسازی حجم زیادی زباله در حاشیه این جاده زیبا و جنگلی است.

کسایی اظهار داشت: پاکسازی و جمع‌آوری زباله‌های رها شده در حاشیه این جاده جنگلی و با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و اوج مسافرت‌های تعطیلات تابستانی ورود انبوه گردشگران به منطقه و عبور از این محور ارتباطی مشترک خلخال با استان همسایه گیلان ضروری بود.

او بیان کرد: با اجرای برنامه پاکسازی محیط زیست علاوه بر فرهنگ‌سازی زیست محیطی ، مسیری به طول چهار کیلومتر از وجود انواع زباله‌های رها شده اعم از کیسه‌ها و بطری‌های پلاستیکی پاکسازی شد.
کسایی گفت: در راستای پیشگیری از ادامه آلودگی‌های زیست محیطی این مسیر ، هماهنگی‌های لازم برای هدف‌گذاری ، مسئولیت‌دهی و آگاه‌سازی مسئولان غذاخوری‌ها و ساکنان منطقه و در نظر گرفتن تمهیدات لازم در راستای مدیریت پسماند جاده مذکور با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش در حاشیه برنامه پاکسازی بعمل آمد. 
جاده خلخال - اسالم جاده‌ای تماشایی با چشم‌نواز ۷۰ کیلومتر است که از شهر خلخال در استان اردبیل آغاز و پس از گذر از گردنه‌های سرسبز و مراتع ییلاقی و نیز جنگلی زیبا به شهر اسالم در استان گیلان منتهی می‌شود.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.