خدابخش مرادی نافچی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی بازنمایی عملیات کربلای ۵ افزود: جوانان غیور ایرانی در شرایطی که اوضاع جهان به نفع جمهوری اسلامی نبود با تمام توان خود و مقتدرانه و با هزینه‌های دنیوی یعنی گذشتن از جان خود در این مسیر حرکت کردند که امروز به عنوان نمادی در تارک و تاریخ جمهوری اسلامی می‌درخشد.

وی اظهار داشت: رزمندگان و جوانان ایران اسلامی در دفاع مقدس، بزرگ‌ترین سرمایه یعنی جانشان را فدا کردند تا ما بمانیم و برای حفظ و حراست از ارزش‌های دفاع مقدس، کیان انقلاب و دوام نظام جمهوری اسلامی تلاش کنیم.

مرادی خاطرنشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید عالمانه تبیین شود تا نسل امروز و فردا عظمت آن را بشناسند و بدانند که رزمندگان، خانواده خود را رها کرده و برای دفاع از خاک وطن در جبهه‌ها حضور یافتند.

این مسئول ادامه داد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید عالمانه، هنرمندانه و فناورانه باشد تا زوایای پنهان دفاع مقدس و روح فرهنگ مقاومت در جامعه، ساری و جاری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس در فضای فعلی ارزشمند بوده و برای نسل امروز تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس، موضوع فردی نبوده و مربوط به تمام جامعه و عام است، اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی حتی دستگاه‌های نظارتی و بازرسی نیز باید هماهنگی و مساعدت لازم در اجرای هرچه بهتر برنامه‌های این هفته را داشته باشند.

مرادی نافچی تاکید کرد: تمام دستگاه‌های نظامی، انتظامی، خدمات‌رسان و نظارتی باید در حد توان و با تمام امکانات خود و همچنین با مساعدت‌های مالی برای تامین ملزومات این برنامه و تقدیر از خانواده شهدای این عملیات مشارکت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این برنامه در شهر زنجان برگزار خواهد شد، فرمانداری زنجان نیز باید با تمام امکانات شهرستان را بسیج کند تا بازسازی عملیات به نحو مطلوبی انجام شود.

به گزارش ایرنا، عملیات کربلای ۵، ششمین عملیات نیروهای نظامی ایران برای فتح بصره بود که در ۱۹ دی ۱۳۶۵ با فرماندهی سپاه پاسداران در محور شلمچه به منطقه‌ای موسوم به کانال ماهی آغاز شد.

۲ لشکر از استان زنجان در عملیات کربلای۵، حضور داشته و ۲۲۰ شهید زنجانی در این عملیات تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده است.

۹۵۵۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.