رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان  در این جلسه  با اشاره به اینکه در سال ۹۶،   بحث سرویس بهداشتی مدارس مطرح شد، گفت:  در این سال منابعی برای این منظور  اعلام و  مقرر شد که اداره کل آموزش و پروش استان  نسبت به اعلام احصای امار  سرویس های بهداشتی مشکل دار  مدارس اهتمام جدی داشته باشد.

شهرام طهماسبی افزود: طی این سال یک میلیاردو  ۶۰۰ مییلون تومان  اعتبار برای تکمیل ، تجهیز و سرویس بهداشتی مدارس استان  تخصیص یافت و در سال ۹۷، نیز  اداره اموزش و پروش استان اعلام کرد که نتوانسته به هدف  از پیش تعیین شده بود برسد و بر این مبنا نیاز  به منابع بیشتری دارند.

وی اضافه کرد:در این  جلسه به صراحت اعلام شد که یکبار برای همیشه موضوع  سرویس های بهداشتی مدارس و نیاز اعتباری آن حل شود که  در این خصوص به تامین  مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ تومان مبادرت شد و در واقع  می توان تا کنون سه میلیارد تومان برای  این موضوع اعتبار تامین شده است.

این مسئول ادامه داد:برای طی سال جاری نیز با نیاز سنجی انجام گرفته  مبلغ  ۲.۵ میلیارد تومان تامین اعتبار خواهد شد  که  این مطالب عنوان شده نشان می دهد  که آنگونه که باید و شاید برآورد دقیقی  نشده و به نظر می رسد اداره کل آموزش و پروش و مجموعه های اموزشی باید در این خصوص همکاری های لازم و استانداردهای لازم  را مد نظر قرار دهند.

وی یاداوری کرد:  یکبار برای همیشه  موضوع  سرویس های فاقد بهداشتی مدارس زنجان  اعلام  و به اتمام برسد و این سازمان به این موضوع مهم نیز توجه  داشته بر پیشبرد این مهم تاکید  بیشتری دارد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان نیز با اشاره به اینکه موضوعمدارس  فاقد سرویس های بهداشتی از سال ۹۵ شروع و در  سال ۹۶   به اوج خود رسید،  گفت:  در این مدت معاون فنی این اداره کل  از تمامی سرویس های بهداشتی بادید کرده  و حدود ۱۷ آموزشگاه  فاقد ۲۳ چشمه  بودند که در سال ۹۶ نسبت به اصلاح انها اقدا و به اداره کل اموزش و پرورش استان تحویل داده شد.

جهانگیر صفری افزود: با هماهنگی آموزش و پروس استان  امار مدارس فاقدسرویس بهداشتی یا آب آشامیدنی و مدارس کانکس به این اداره کل ارسال شد  که در زمان  حاضر هشت آموزشگاه به ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومام نیاز دارند.

وی اضافه کرد:هم اکنون برای تعمیر نیاز اساسیسرویس بهداشتی ۱۷۲  آموزشگاه در سطح استان با ۴۸۶ چشمه به مبلغ سه میلیارد و ۳۶۰ تومان نیاز دارد که طی سال جاری برنامه ریزی لازم انجام گرفته است.

این مسئول ادامه داد: اعتبار تخصیص یافته برای تجهیزات، تعمیرات سرویس های بهداشتی در سال جاری چهار میلیارد تومان است که  نسبت به شهرستان برنامه ریزی و  منابع لازم نیز لحاظ شده است که به تدریج این کار انجام خواهد گرفت.

۲۰۰ هزار دانش اموز زنجانی سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در جلسه شورای اموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه هفت مدرسه در سطح استان فاقد سرویس بهداشتی است، ادامه داد: این تعداد مدارس عمدتا کانکسی و دانش آموزان کم جمعیت را شامل می شود که در چند سال گذشته به دلیل بروز اختلاف بین این اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نسبت به  تهیه و گرد اوری  مستندی از سوی روسای آموزش و پرورش مناطق اقدام شد.

ابراهیم رفیعی افزود: بر این اساس ۱۸۱ مدرسه در سطح استان نیاز به مقاوم و تجهیز  و تعیمیر سرویس های بهداشتی دارند  که از این تعداد  ۱۳ تا کانکسی هستند  که نیازمند توجه جدی و رسیدگی بیشتر هستند  

وی با اشاره به اقدامات  انجام شده در سال تحصیلی جدید، اضافه کرد : با وجود مدارس روستایی پراکنده، بالای ۹۸ درصد روستاهای زنجان پوشش تحصیلی دارند و ۱۳ آموزشگاه با حدود ۷۰ کلاس درس در سال‌جاری تحویل داده می‌ شود و علاوه بر آن  مدارس روستایی، زیباسازی محوطه و داخل کلاس شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: بیش از ۹۶ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام و مدرسه و کلاس آنان مشخص  شده  و  حقوق ۳۴ هزار و ۸۴۳ ساعت حق‌التدریس  معلمان از جمله مواردی است که باید پرداخت شود.

رفیعی با اشاره به اینکه امسال هیچ کلاسی خالی نخواهد ماند، افزود» نسبت به سال گذشته با کمبود نیروی بیشتری مواجه هستیم اما با وجود اینکه ورودی زیاد، خروجی کم و تعداد دانش‌آموزان در حال افزایش و این سه شاخص منفی است.

وی اظهار داشت: امسال در مقایسه با سال گذشته در مجموع  شمار دانش‌آموزان ورودی  ۳.۶ درصد رشد دارد  و در کل حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز زنجانی  در سال‌جاری  سال تحصیلی جدید را آغاز  می کنند.

این مسئول افزود: برای تجهیز لوازم ورزشی مدارس نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که در مدارس توزیع خواهد شد و طرح محرم‌سازی در مدارس دخترانه در جهت پوشش درها و پنجره‌ها برای راحتی دانش‌آموزان انجام  گرفته و علاوه بر آن  همچنین نزدیک به هشت  میلیارد ریال اعتبار در قالب کاهش آسیب های اجتماعی  تجهیزات برای مدارس خریداری شده است 

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.