عزاداران حسینی عصر روز چهارشنبه / مصادف با یازدهم محرم/ با حضور در دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان ضمن تسلیت به ساحت مقدس صاحب‌الزمان(عج) با مصیبت‌های عقیله بنی هاشم و اسرای کربلا همنوا شدند.

مردم مومن و دلدادگان مکتب حسینی و زینبی با حضور در این مراسم که با نزدیک شدن به لحظات ملکوتی اذان مغرب در جوار امامزاده سیدابراهیم(ع) پایان یافت با فریادهای «یا زینب» و «یا حسین» در خیابان‌های زنجان اعلام کردند که پرچم سیدالشهدا(ع) همیشه بلند است و شیعیان در زیر این پرچم ارادت خود را به اهل بیت(ع) ابراز می‌دارند.

در اجتماع عظیم و حماسی زینبیه اعظم زنجان که لحظاتی پیش به پایان رسید خبری از درآوردن گوشواره از گوش‌های مظلوم نبود بلکه ملتمسانی که حاجت‌روا شده بودند گوشواره‌های خود را همراه با نذورات قربانی و سایر نذورات نقدی و غیرنقدی به زینبیه اعظم ادا کردند.

به گزارش ایرنا، تمام دستگاه‌های امدادرسان، درمانی، نظامی و انتظامی برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم، تدارک و هماهنگی لازم را انجام داده بودند.

شهرداری زنجان نیز ضمن فراهم آوردن پارکینگ‌های موقت برای شهروندان و مسافران، تمهیدی اندیشیده بود که اتوبوس‌های شهری، عزاداران را به صورت رایگان به محل عزاداری برسانند. ضمن اینکه بر اساس بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری زنجان، تمام ادارات استان جهت شرکت مردم در دسته‌های عزادارای حسینیه و زینبیه اعظم زنجان در روزهای یک‌شنبه و چهارشنبه /هشتم و یازدهم محرم/ در ساعت ۱۲ ظهرتعطیل شده بود.

۹۵۵۶/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.