سرهنگ محمدعلی عظیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین ترافیک مربوط به مسیرهای قزوین به زنجان- بیجار به زنجان و خرمدره به زنجان است و با توجه به نزدیک شدن به ساعات حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان، حجم ترافیک نیز رفته رفته شلوغ تر و سنگین تر می شود.

وی اظهار داشت: آزاد راه زنجان - قزوین و زنجان - تبریز به دلیل تعطیلات پیش رو (تاسوعا و عاشورای حسینی) پرتردد خواهد بود و انتظار می رود رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند و از هرگونه عجله و شتاب به جد خودداری کنند.  
عظیمی از رانندگان شرکت کننده در دسته عزاداری حسینیه اعظم خواست هنگام بازگشت به شهرهای خود از هرگونه شتاب و عجله بی مورد و حادثه آفرین اجتناب کرده و نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بی توجه نباشند و به منظور ایجاد ترافیک روان با عوامل پلیس راه مستقر در سطح جاده ها، همکاری بیشتری بکنند.

وی تصریح کرد: انتظار می رود تا فردا صبح، مسیرهای ارتباطی این استان به خاطر بازگشت هموطنان به شهرهای خود، پرتردد و شلوغ باشد و لازم است رانندگان از هر ۲ ساعت، حداقل یک ربع ساعت در محل های ایمن توقف کرده و استراحت کنند.  

عظیمی افزود: مسیر ارتباطی شهر ارمغانخانه واقع در شهرستان زنجان نیز به خاطر شرکت عزاداران حسینی در مراسم تعزیه این شهر، شلوغ و پر حجم باشد و رانندگان بهتر است با سرعت پائین حرکت کنند و ظرفیت جاده را در نظر بگیرند چراکه پارسال در این ایام، چندین فقره تصادف منجر به جرح و خسارت در این مسیر ارتباطی که از سوی پلیس نامحسوس نیز کنترل و نظارت جدی می شود اتفاق افتاد.  

وی با بیان اینکه پلیس راه در ایام عزاداری سرور و سالا رشهیدان در آماده باش کامل است تا عاشقان و ارادتمندان امام حسین (ع) با سلامت کامل به مقصد و دیار خود بازگردند، اظهار داشت: حوالی ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز /یکشنبه ۱۷ شهریور ماه جاری/ بر اثر برخورد وانت نیسان با کامیون پارک شده در کنار جاده برخورد و مرگ خود را رقم زد.

عظیمی افزود: این حادثه رانندگی در کیلومتر ۹۰ خط شمالی آزادراه زنجان - قزوین و به علت خستگی و خواب آلودگی راننده وانت نیسان، اتفاق افتاد.

طی سه ماهه نخست امسال ۳۲۳ تصادف جرحی با ۴۱۷ مصدوم و ۶۵۱ فقره تصادف خسارتی در جاده‌های این استان حادث شد و بر اثر این حوادث ۴۵ نفر نیز کشته شدند که تعداد کشته‌ها در مدت مشابه پارسال ۴۶ نفر بود.

تیر ماه سالجاری (۹۸) ۲۸ نفر از هموطنان و مدت مشابه پارسال (۹۷) نیز ۳۱ نفر در سطح مسیرهای ارتباطی این استان بر اثر وقوع تصادف های رانندگی جان خود را از دست دادند و در مرداد ماه امسال نیز قریب ۲۵ نفر جان باختند.

استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.