حجت الاسلام علی خاتمی  روز پنجشنبه در دیدار رئیس قوه‌ قضائیه با علما، نخبگان و برگزیدگان استان زنجان افزود: در زمان حاضر، فاصله‌ها، تفاوت‌ها و اختلاف طبقاتی مردم را رنج می‌دهد، برخی حداقل را هم ندارند اما عده ای از امکانات برخوردار هستند که این موارد موجب آزار بسیاری از مردم  شده است.

وی اظهار داشت: ملت ایران طی  چهل سال گشته  یار و یاور انقلاب بوده  شهدای زیادی را نیز تقدیم این نظام کرده اند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: ملت ایران چهل سال در مقابل توطئه های گوناگون  دشمنان ایستاده  و مردانه پای میثاقی که با امام راحل بسته بودند در کنار فرزند خلف ایشان هم مانده اند  و به حول قوه پروردگار این مسیر ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد:  دشمن نسبت به چهل سال قبل ضعیف شده و کشورمان قوی تر شده  و امروز شعار مرگ بر آمریکا مختص ایران نیست بلکه  در  سر تا سر جهان  گسترش یافته و تا آمریکای لاتین هم رسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه زنجان ادامه داد : این استان  سه  هزار شهید تقدیم انقلاب کرده  اما برخی از مسائل موجود موجب رنجش مردم شده است.

وی یادآوری کرد: اقدامات خوب و خداپسندانه‌ای از سوی  دستگاه قضایی کشور انجام  گرفته  و کارهای  خوبی نیز  در راستای مقابله با فساد در کشور آغاز شده که امیدواریم تداوم یابد.

امام جمعه زنجان ادامه داد: انتصاب شما امیدواری زیادی در مردم ایجاد کرده   که در مدت زمان کوتاه حضور شما در این سمت، برای مبارزه با فساد و مفسدین روح امیدواری در جامعه دمیده شده است.

انقلاب اسلامی در امتداد قیام حسنی است

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری نیز ادامه داد: انقلاب اسلامی امتداد قیام حسینی و علوی بود و توانست فساد موجود در بخش‌های مختلف را برچیند و سرقت به تاراج رفته مملکت را به صاحبان اصلی انقلاب یعنی مستضعفان برگرداند.

حجت الاسلام محمد حاجی‌ابوالقاسم ‌دولابی افزود:  انقلاب اسلامی دست غرب‌ گرایان را از کشور کوتاه کرده و در عرصه فرهنگ زمینه‌ ساز نشر اسلام ناب محمدی شود ، اما در طول سالیان گذشته و غفلت مسئولان، متاسفانه فساد در کشور رخنه کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این موضوع  موجب شد که مردم اخبار اختلاس بشنوند تا اینکه در یک سال  گذشته  عزم مبارزه با فساد  در کشورجدی شد.

وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی پاک و زلال بوده و جلوه حکومت علوی است و به جنگ مفسدان می‌رود که موجب شده عده زیادی در مسیر خود قرار بگیرد.

حجت االاسلام  دولابی افزود: اگر انقلاب اسلامی استمرار دارد باید توجه داشت که دشمنی‌ها نیز استمرار داشته و در زمان حاضر باید دادگاه انقلاب احیا شود؛ چراکه تعطیل کردن آن ضربه به نظام است و از آنجایی‌که انقلاب و حرکت انقلابی استمرار دارد، نیاز است که دادگاه انقلاب نیز احیا شود.

وی اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور احیا شود  و انتظار می‌رود که مبارزه با فساد، فقط در عرصه اقتصاد نباشد، بلکه این مهم باید در عرصه فرهنگ نیز انجام شود؛ چرا که  به رغم  نهی مقام معظم رهبری، گزارش‌هایی از اجرای سند ۲۰۳۰ در برخی از مناطق کشور ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت:  گاهی مشاهده می‌شود که در برخورد با فساد به جای دانه‌درشت‌ها به دنبال متهمان درجه ۲ و سه می‌روند که نمونه آن مبارزه با ساخت و سازهای غیرقانونی در باغ‌ شهرهای زنجان است که  باغ‌ هایی که متعلق به مستضعفان بود، تخریب اما  برای دانه‌ درشت‌ ها  انجام نگرفت.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: راه مبارزه با فساد سخت و دشوار است، و  انتظار می‌رود پرونده‌های قدیمی به صورت خاص پیگیری شود، چراکه فساد زیادی از پیرامون آن آشکار خواهد شد، برای مثال ۱۷ سال است حکمی در استان مربوط به تعدادی روستایی صادر شده ولی تاکنون اجرا نشده و خواستار آن هستیم که تیمی این مسئله را پیگیری کند.

۹۶۴۶/8068

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.