سرپرست "خانه علم" دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: خانه علم این دانشگاه از سال ۹۶ فعالیت خود را با با تمرکز بر همه رشته های علوم پایه آغاز کرده و رسالت آن ترویج و عمومی سازی علوم پایه در سطح جامعه تعریف شده است.

دکتر ناصر نیک فرجام با بیان اینکه علوم پایه، اساس همه علوم مهندسی، پزشکی و پیراپزشکی است، اظهار داشت: خانه علم دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان تلاش می کند با همگانی سازی علم در جامعه، آگاهی عمومی را نسبت به این حوزه بالا ببرد و از طرف نیز بی میلی و بی رغبتی که در چند سال اخیر نسبت به رشته های علوم پایه ایجاد شده را بر طرف سازد.

وی تقویت ارتباط با دانش آموزان به عنوان مخاطبان ویژه را هدف مهم خانه علم عنوان کرد و ادامه داد: نشان دادن زیبایی های علوم به دانش آموزان با شیوه ها و ابزارهای مختلف، از برنامه های مهم خانه علم است.

دکتر نیک فرجام افزود: تشکیل کلاس های بلندمدت موضوعی برای تشریح مفاهیم علمی رشته های مختلف، برگزاری های کارگاههای کوتاه مدت و دایر کردن نمایشگاه از جمله فعالیت هایی است که تلاش می شود در قالب آنها با بهره گیری از ابزارهای آموزشی، فکری و سرگرمی، مفاهیم مختلف علمی به مخاطبان ارائه شود.

وی راه اندازی اتوبوس علم را از دیگر برنامه های در دستور کار بر شمرد و گفت: برای دسترسی آسان دانش آموزان مناطق مختلف استان به خدمات خانه علم، بنا داریم تا اتوبوسی را با طراحی ویژه که مجهز به ابزارها و امکانات برای انجام برخی آزمایش های علمی است، تدارک ببینیم که این موضوع نیازمند مساعدت مسولان است.

سرپرست "خانه علم" دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با بیان اینکه این خانه از مهر امسال برنامه های متعدد و متنوعی را برای مخاطبان تدارک دیده است، افزود: سالانه بالغ بر یک هزار دانش آموز از سطح استان در خانه علم حضور پیدا می کنند که از سال جاری با توجه به استقبال مدارس، انتظار می رود شمار شرکت کنندگان در برنامه های خانه علم افزایش قابل توجهی داشته باشد. 

دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در زمان حاضر ۱۱۳ عضو هیات علمی و یک هزار و ۱۰۰ دانشجو دارد.  

هم اکنون ۹ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه در فهرست فدراسیون سرآمدان علمی ایران هستند.

این دانشگاه در ۲ سال گذشته بر اساس رتبه بندی ICS (پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) جایگاه هشتم را در بین دانشگاههای کشور به دست آورده است.

۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.