رضا اردکانیان روز سه شنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی از سد مراش ماهنشان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر این اساس طرح های جمع آوری و تصفیه فاضلاب در آینده  نیز در روستاهای کشور  توسعه خواهد یافت که قدم بسیار مهمی محسوب می شود.

وی اظهار  داشت: در طرح های آب و برق در همه جای کشور از جمله این استان باید دلمشغولی ها مربوط به ملاحظات زیست محیطی است تا کاری نشود که هزینه های سنگین تری برای هموطنان و کشور ناشی از کم توجهی به این مولفه مهم ایجاد شود که هم اکنون مجموعه مردم نهاد  فعال در این زمینه  پرچم دار حفاظت وحراست از محیط زیست است.

 این مسئول ادامه داد: طی گزارش ۶ ساله دولت در بخش زیرساخت های توسعه روستایی به رئیس جمهوری به ویژه در بخش وزارت نیرو" آب و برق " و  با توجه با آمار موجود این مهم در سطح دنیا قابل عرضه بوده و اگر  مسابقه ای باشد، حاضر به شرکت در آن هستیم، و نه تنها  در جرگه کشورهای در حال توسعه بلکه در  کشورهای توسعه یافته نیز این میزان کار انجام گرفته اعلام شود.

وی اضافه کرد: تردیدی نیست در صورت کاهش کانون حوادث، تحریم ها و با مقاومت و ایستادگی  موفقیت این مسیر پیش رو طی خواهد شد و بزرگی کارهای انجام گرفته توسط مجموعه ارکان مملکت  انجام گرفته   در حال انجام نیز هست، بیش از گذشته نمایان خواهد شد.

وزیر نیرو ادامه داد: ظرفیت کشور، منابع انسانی و موقعیت و عملکرد مردم در خور این دستاوردها است و به معنای نبود کمبود ها و مضیقه ها نیست اما از انصاف نباید دور شد، و  خدای نکرده  مشمول کفران نعمت می شویم.

ارکانیان افزود: کارگزان نظام اسلامی با هم افزایی در راستای خدمات رسانی به عموم جامعه با بهره گیری از ظرفیت های جامعه بیش از گذشته تلاش می کند و  وزارت نیرو در این استان  نیز یکهزار و ۲۱۹ پروژه با اعتبار پنج هزار و و ۸۰۰ میلیارد تومان با محاسبه قیمت های اولیه  را  در دست اجرا قرار دارد.

وی یادآوری کرد: پیشرفت فیزیکی میانگین طرح های وزارت نیرو در استان زنجان ۴۶ درصد است که امیدواریم با تامین منابع لازم بخش عمده ای از جمله طرح های مورد بازدید به سرانجام برسد.  

به مناسبت هفته دولت  وزیر نیرو  با سفر به استان زنجان در تعدادی از طرح ها از جمله پروژه های  مهم سد سازی این استان شامل  سد مشمبپا، مراش و سد بلوبین و سایر طرح هایی که طرح هایی که تامین کننده آب   در در ازمدت این  استان بازدید کرد و  در عملیات اجرایی طرح رح  آبرسانی از سد مراش با هدف تامین آب شرب شهرهای دندی و ماهنشان و ۱۲۲ روستای مسیر به میزان ۴ میلیون مترمکعب در سال و تامین نیاز آبی صنایع مستقر در منطقه به میزان ۲.۵ میلیون مترمکعب در سال  خواهد بود، شرکت کرد.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.