رئیس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت های مردمی  اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: توسعه مشارکت‌های مردمی به عنوان یکی از محوری‌ترین سیاست های دولت تدبیر و امید و آموزش و پرورش است و در این میان بهره گیری از همه مشارکت‌های مردمی در توسعه کمی و کیفی این بخش اهمیت زیادی دارد.

علی بیات افزود: تلاش می شود که از مشارکت عموم مردم به ویژه صاحبان خرد و نخبگان در امر تعلیم و تربیت استفاده شود و در این ارتباط مدارس غیر دولتی نمادی از مشارکت مردم در آموزش و پروش است و باید با حمایت های سرمایه گذاران زمینه توسعه این بخش بیش از گذشته  فراهم شود.

این مسئول ادامه داد: یکی از سیاست های آموزش و پرورش استفاده از مشارکت های مردمی برای توسعه و پیشبرد برنامه های مختلف خود است و تلاش می شود با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود این امر مهم در این دستگاه به وقوع بپیوندد.

وی یادآوری کرد: در این میان همه نهادهای دولتی، انقلابی و بخش خصوصی می توانند در راه اندازی مدارس غیردولتی نقش آفرین باشند و به نوعی سرمایه گذاری لازم را انجام دهند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: بهبود وضعیت آموزش و پرورش کشورمان نیازمند مشارکت همه جانبه مردم است و با توجه به مشارکت مدارس غیر دولتی در حوزه تعلیم و تربیت این مدارس بار مالی بسیاری از دوش آموزش و پروش برداشته اند و به فعالیت مطلوب خود در نظم آموزشی کشور کمک کرده است. 

وی اضافه کرد: افزایش دانش آموزان بخش غیردولتی به کاهش شمار دانش آموزان در مدارس دولتی و به بهبود کیفیت آموزشی بخش دولتی نیز کمک خواهد کرد و امروز به جرات می توان گفت مشارکت مردم در آموزش و پرورش یک ضرورت و امر غیرقابل اجتناب است.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.