حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی روز دوشنبه در این باره افزود: این اقدام با هدف حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند در سراسر کشور انجام شده و در قالب این طرح زندانیان جرائم غیر عمد مالی در روز عید غدیر آزاد می‌شوند.
وی با بیان اینکه این طرح شامل زندانیان متأهل و فاقد جرائم فساد اخلاقی، اعتیاد و جرائم غیر عمد مالی است، اظهار داشت: زندانیانی که مرتکب جرائم غیر عمد مالی تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان شده و از سال ۱۳۹۰ در زندان به سر می‌برند آزاد و به کانون گرم خانواده‌های خود بازخواهند گشت.
حجت الاسلام و المسلمین جنتی با بیان اینکه طرح آزادی زندانیان ویژه عید غدیر در دو مرحله به انجام خواهد رسید، گفت: این طرح شامل زندانیان بدهکار پرداخت مهریه نمی شود و فقط برای افرادی بی‌بضاعتی است که دوران محکومیت مالی خود را سپری می‌کنند.
وی با بیان اینکه این طرح موجب بازگشت آرامش به خانواده زندانیان آزاد شده خواهد شد، افزود: پس از اجرای مرحله اول آزادی زندانیان نیازمند، مقدمات اجرای دومین بخش این طرح آغاز خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: مشارکت مؤسسات امور خیریه و رفع نیازهای منطقه‌ای نیازمندان با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود آستان مقدس امامزادگان و ارائه خدمات معیشتی، حمایت از بیماران خانواده‌های نیازمند و کمک به امر تسهیل ازدواج ایتام و افراد بی‌سرپرست و بد سرپرست از جمله دیگر برنامه‌ها و اهداف مراکز امور خیریه محسوب می‌شود.
به گفته وی، در اجرای این طرح «مراکز امور خیریه» در سراسر کشور در کنار مراکز افق (اجتماعی، فرهنگی، قرآنی) در آستان امامزادگان باهدف ساماندهی و حمایت از نیازمندان ارائه خدمت خواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمین جنتی با اشاره به اینکه حمایت از آسیب دیدگان بلایای طبیعی و راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه از دیگر برنامه در دست اقدام است، گفت: خیرین نیکوکار در صورت تمایل می‌توانند کمک های خود را برای اجرای طرح آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به شماره‌کارت بانکی ۶۲۸۰۲۳۱۳۸۰۰۱۸۰۰۱ به نام «آزادی زندانیان جرائم غیرعمد» یا حساب شماره ۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ بانک مسکن به نام سازمان اوقاف و امور خیریه واریز کنند.

۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.