رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: راهبرد دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در حوزه سلامت، برندسازی است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، پرویز قزلباش پیش از ظهر امروز در نشست خبری، اظهار کرد: هدف حوزه سلامت تعامل سازنده در حوزه اطلاع‌رسانی با رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها است تا چارچوب‌هایی را در حوزه سلامت داشته باشیم که حاصل آن به‌عنوان قدم اول برگزاری جشنواره‌ رسانه‌ها و سلامت است.

 

وی در رابطه با برگزاری جشنواره پیشگامان آیین محبت، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان زنجان به‌ویژه شهر زنجان در حوزه خیرین و سمن‌های سلامت بسیار خوش درخشیده‌ است و در سطح کشور به‌عنوان یک الگوی کشوری تبدیل شده است. راهبرد دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در حوزه سلامت این است که به سمت برندسازی پیش رفته تا بتواند با محوریت استان زنجان، دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، خیرین و سمن‌های حوزه سلامت تاکید کند و در این زمینه به عنوان یک برند که تجارب زیادی در حوزه خیرین و سمن‌های سلامت دارد، مطرح شود.

 

این مسئول افزود: استان زنجان دارای توانمندی‌های بسیاری در حوزه خیرین و سمن‌ها است که به عنوان یک کار مثبت، فرصت، تجربه موفق به کشور ارائه نمی‌کند. در حالی ‌که در فضای مجازی مخاطب تمایل بیشتری به اطلاع‌رسانی خبر‌های یاس‌آور و اندوهگین دارد؛ در حالی‌ که اقدامات در چنین حوزه‌هایی می‌تواند برای همه مردم امیدبخش باشد تا فرصت برای بیان این موضوع فراهم شود.

 

قزلباش ادامه داد: بر همین اساس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان به‌عنوان متولی در حوزه سلامت فرصتی را برای خیرین استان زنجان فراهم آورد تا از تریبون رسمی صدای خود را به همه نقاط کشور برساند و خیرین از همه نقاط کشور در آیین شرکت کنند تا از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم. هدف اصلی همایش پیشگامان آیین محبت به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و حرکت‌های مردمی است که در حوزه خیرین صورت گرفته است.

 

وی در رابطه با بحث جمعیت و حواشی آن نیز افزود: روند ازدواج در جامعه روند نامناسبی را در کاهش سن و نرخ ازدواج داشته است. از بعد منفی این قضیه، بحث طلاق و روند رو به رشد آن است که موجب نگرانی و نیز موجب بازنگری جمعیت شده است. تاثیری که این بحث‌ها و نرخ فرزندآوری در دهه‌های بعدی و تاکیدی که در جمعیت کشور خواهد داشت و نگرانی‌هایی در رابطه با احتمال پیری جمعیت در آینده وجود دارد که در این خصوص هفته گذشته همایش آموزش هنگام ازدواج برگزار شده است.

 

در ادامه این نشست، معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: در بحث آموزش‌های هنگام ازدواج بحث جمعیت است. اکنون باید به فکر جمعیت باشیم تا حداقل بتوانیم در حد جایگزینی جمعیت را حفظ کنیم که متاسفانه حرکت مثبتی که ما را در این بحث امیدوار کند، رخ نداده است.

 

محمدرضا صائینی تصریح کرد: بحث حد جایگزینی جمعیت در استان برای اینکه اتفاق بیافتاد باید میزان باروری کلی حدود 2.1 درصد باشد که امید است با سیاست‌هایی که در پیش گرفته شده است، وضعیت بهتری را در زمینه میزان باروری در سطح کل استان داشته باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.