رئیس دادگستری خرم‌دره گفت: توجه به پیشگیری، شاه‌کلید مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، علی بیگدلی در جلسه شورای فرهنگ عمومی خرم‌دره با بیان این‌که یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دادگستری این شهرستان، ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه است، اظهار کرد: شهرستان خرم‌دره از شهرستان‌های پیشتاز در استان در حوزه سطح بالای سواد است که همین امر زمینه‌ساز ارتقای فرهنگ عمومی است.

 

وی با تاکید بر این‌که ارتقای فرهنگ عمومی با کاهش آسیب‌های اجتماعی رابطه معکوس دارند، ادامه داد: هر چه فرهنگ عمومی جامعه بالا باشد شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

 

بیگدلی با بیان این‌که معضلات اجتماعی به دلایل مختلف ایجاد می‌شود، ادامه داد: دستگاه قضایی مرجع برخوردکننده با معضلات اجتماعی است.

 

این مسئول با اشاره به این‌که ارتقای سطح فرهنگی و پیشگیری از تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است، ادامه داد: بیشتر هزینه‌ها در حوزه برخورد است، این در حالی است که هزینه‌ها باید در حوزه پیشگیری باشد.

 

بیگدلی با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی که در جامعه ما وجود دارد اختلافات خانوادگی است، بیان کرد: خانواده اولین نهادی است که شخصیت کودکان در آن شکل می‌گیرد و اگر خانواده دچار چالش باشد قطعا تربیت کوکان نیز دچار مشکل خواهد شد.

 

رئیس دادگستری خرم‌دره با تاکید بر این‌که باید بر روی مسائل معیشتی مردم نیز کار شود، گفت: آموزش‌های خانوادگی نیز از مسائلی است که باید به آن توجه ویژه شود.

 

وی با تاکید بر این‌که مبارزه با فساد و تبعیض، عامل مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: معضلات اجتماعی شهرستان باید آسیب‌شناسی شده و برای حل آن کمیته‌های تخصصی تشکیل شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.