سردار جهانبخش کرمی روز شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی این تجربه را نشان داده که روحیه جهاد و شهادت در کشور را باید بالا برده و با اقتدار در صحنه بین‌الملل و مقابل فته‌گری دشمنان ظاهر شویم که تا کنون این مهم محقق شده است.

وی با اشاره به ۲ اتفاق بزرگ و غرورآفرین در ابتدای سال جاری، خاطرنشان کرد: در حالی که ترامپ، گزینه تهدید نظامی را در اولویت قرار داده بود بلافاصله، پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین هواپیمای فوق سری آمریکا با سلاح‌هایی که جوانان ایرانی ساخته بودند منهدم شد.

کرمی افزود: اتفاق دوم، کشتی متخلف انگلیسی بود که مقررات کشور را زیر پا گذاشته بود و فرزندان ایرانی در مقابل دید تمام ناوهای جنگی غربی، مانند عقاب بر روی آن نشسته و پوزه دشمن را به خاک مالیدند و نشان دادند که جمهوری اسلامی در مقابل هیچ قدرتی کوتاه نمی‌آید.

وی در خصوص کنگره سه هزار شهید استان نیز گفت: با مشارکت دستگاه‌های مربوطه در حال جمع‌بندی اسناد و اطلاعات برای چاپ هستیم و این کنگره طبق برنامه‌ریزی در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان نیز گفت: سیاست‌های اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رویکرد «ما پیروزیم» و با عنایت به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر رونق تولید است.

سرهنگ قاسم محمدی اظهار داشت: ایده‌های خلاقانه و مبتکرانه، بهره‌مندی از بخش‌های هنری و فرهنگی در تولید فیلم و عکس و هنرهای تجسمی، برگزاری نشست‌های تحقیقاتی، هم‌افزایی سازمان‌ها و خودداری از اقدامات مشابه و بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها برای بیان حماسه و ایثار از دیگر رویکردهای برنامه‌های این هفته است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های دستاوردها و توانمندی نظامی، برگزاری نشست‌های تخصصی، ویزیت رایگان توسط درمانگاه‌های نظامی، تدوین نقش سازمان‌های مختلف در دوران دفاع مقدس و بازسازی عملیات کربلای پنج از مهم‌ترین برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان زنجان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز گفت: جلب مشارکت‌های حداکثری مردم در برنامه‌های این هفته بسیار مهم است زیرا بار اصلی دفاع بر عهده مردم بود و هرچه مشارکت بیشتر باشد، اثربخشی اقدامات نیز بیشتر خواهد بود.

حسین جعفری اظهار داشت: برجسته کردن نقش امام راحل در مدیریت دفاع مقدس نیز از مواردی است که باید به نحو احسن در برنامه‌ها دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: توانمندی‌های استان در صنایع مختلف می‌تواند در این نمایشگاه و در راستای ادامه دفاع به نمایش گذاشته شود.

جعفری افزود: نمایش این توانمندی‌ها با توجه به مسائل روز و تحریم‌ها و نقش این توانمندی‌ها در معیشت مردم و راهکاری برای دور زدن تحریم‌ها می‌تواند مناسب باشد.

مشاور استاندار زنجان در امور ایثارگران نیز گفت: بیانیه گام دوم انقلاب در برنامه‌ها در نظر گرفته شده و می‌تواند در قالب دفاع مقدس، پیاده شود.

اسماعیل خدایی با بیان اینکه در این بیانیه به نقش جوانان تاکید شده است، اظهار داشت: این هفته، فرصت خوبی است تا جوانان و نسل جدید را با ادبیات دفاع مقدس آشنا کرده و آن‌ها را به سمت ایثار و شهادت سوق دهیم.

وی دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران را برنامه مطلوبی خواند و گفت: برای اینکه این دیدارها خروجی مناسبی داشته باشند نیازمند برنامه‌ریزی است و می‌توان دیدار با آزادگان و جانبازان بالای ۵۰ درصد را نیز در برنامه‌های این هفته قرار داد.

۹۵۵۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.