جهادگران جهاددانشگاهی روز چهارشنبه (۱۶ مرداد) با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند.

 

به گزارش ایسنا، جهادگران جهاددانشگاهی با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند و در پایان پس از قرائت قرآن و ادای احترام به مقام شامخ امام راحل و سخنان کوتاه دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، متن میثاق‌نامه قرائت شد.

 

بنا بر گزارش روابط‌عمومی جهاددانشگاهی، متن میثاق‌نامه به شرح زیر است:

 

«وَقَالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذی هَدَانَا لِهَٰذَا وَمَا کُنَّا لِنَهْتَدیَ لَوْلَا أَنْ هَدَانَا اللَّهُ ۖ لَقَدْ جَاءَتْ رُسُلُ رَبّنَا بالْحَقِّ ۖ وَنُودُوا أَنْ تِلْکُمُ الْجَنَّهُ أُورِثْتُمُوهَا بمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ (اعراف / ۴۳)

 

حمد و سپاس بیکران، خدایِ قادرِ متعال را که نور امید را در دلِ همه ی مُوَحّدان، آزادگان و مستضعفانِ جهان، تاباند و فکر و دلِ آنان را به سمت و سوی تحقق وعده ی بزرگ الهی متمایل نمود؛ ندایی که در عصرِ ما از حنجره ی خدایی رهبرِ کبیر انقلاب اسلامی و فقیه مجاهد،‌ امام امت، حضرتِ روحُ اللهِ الموسویِ الخمینی (ره) طنین انداز شد؛

 

سلام و درود بی حد بر خاتم رسولان الهی صَلّی الله علیه و آله و سلّم و خاندان طاهرینش علیهم السّلام، عرض ارادت و تعظیم به پیشگاه اقدس امام عصر عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف، با اهداء تحیّات به رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) و تقدیم بهترین احترامات به ارواح طیبه ی شهیدان شاهد انقلاب اسلامی،‌ دفاع مقدس و مدافعان حریم حرم آل الله.

 

فرزندانِ امام روح الله (ره) در سالِ ۱۳۵۹ در کنارِ عرصه های شهیر جهاد، میدانی وسیع به نام دانشگاه را برای آغاز جهادی دیگر به نام جهاددانشگاهی انتخاب کردند و این چنین، مولود مبارک انقلاب و جزو اصلی ترین رویش های نهضت اسلامی ۵۷ در سپهر شور و شعور و نشاط انقلابی ملت ایران و جوانان با اخلاص و خستگی ناپذیر، درخشیدن گرفت.

 

امروز، شانزدهم مرداد ماه ۹۸، سی و نهمین سالگرد تأسیس نهاد انقلابی جهاددانشگاهی است و مجمع منتخب حاضر از اعضای جهادگر سراسر کشور بار دیگر، آیین بزرگداشت این روز را که در اصل، تکریم فرهنگ جهادی، باور توان ملی و به کارگیری علم و عمل انقلابی برای پیشرفت کشور است از کنار مضجع نورانی رهبر کبیر انقلاب اسلامی آغاز می کنند.

 

میثاقِ دوباره ی جهادگران جهاددانشگاهی با اندیشه ها و آرمان های امام راحل(ره)، ابراز وفاداری و اعلام استمرار متعهدانه ی حرکتی است که برخاسته از متن مردم و صاحب تجربه ای ارزشمند در به کارگیری فرهنگ جهادی منبعث از قرآن کریم و عترت طاهرین(ع) طی قریب به چهل سال فعالیت بوده و امروز، به عنوان نسخه ای کارا در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی برای رفع نیازهای کشور و رونق تولید در میدان عمل به کار گرفته شده است.

 

ما اعضای جهاد دانشگاهی در طلیعه ی چهلمین سال فعالیت این نهاد علمی و فرهنگی، به تأسی از پیشگامان خود، اعلام می کنیم که گام به گام با انقلاب اسلامی ایران در راه اعتلای کلمه ی توحید و جامعه پردازی مورد نظر در منظومه ی فکری امام خمینی (ره)‌ و محتوای عالمانه و دوراندیشانه ی بیانیه ی گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی، طی طریق نماییم.

 

حمایت های ارزشمند رهبر فرزانه ی انقلاب از جهاددانشگاهی به مثابه خون تازه ای در شریان های این نهاد انقلابی است؛ همواره خود را وام دار این بلندنظری و اعتماد شورانگیز می دانیم و تمام توش و توان خود را برای پاسخ عملی شایسته به آن، به کار خواهیم بست.

 

امروز به لطف الهی و مقاومت ملت و دولت در پرتو هدایت های رهبر انقلاب، بیش از گذشته گفتمان خودباوری و اتکاء به داخل در جامعه، مورد توجه قرار گرفته و اثر دلخواه دشمنان از وضع تحریم را به حاشیه رانده است. این روزها استیصال دشمنان انقلاب از ادعای کذب هدف قرار دادن پهپاد ایرانی تا تحریم سفیهانه ی رییس دستگاه دیپلماسی کشور، نشانه هایی از درستی راهی است که ملت ایران در پیش گرفته و جهاددانشگاهی نیز به عنوان یک نهاد پیشرو لحظه ای حرکت خود در انجام مأموریت های محوله را متوقف نخواهد کرد.

 

جهادگران جهاددانشگاهی، نوآوری و ابتکار،‌ انتخاب مسیرهای میانبر، سرعت در به سرانجام رساندن پروژه ها،‌ تربیتِ نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی، ارایه ی خدماتِ تخصصیِ فراگیر، پاسخ رسانه ای متناسب به شبهات و تردید افکنی دشمن در فضای علمی، فناورانه و دانشگاهی، نگاه استراتژیک و فراجناحی به مقوله ی پیشرفت دانش بنیان، ارزیابی و علم سنجی آینده پژوهانه از فعالیت های انجام شده را سرلوحه ی اقدامات خود قرار داده و تا حصول نتیجه و ارایه ی گزارش به ملتِ رشید ایرانِ اسلامی، همگی آن ها را پیگیری و به دقت دنبال خواهند کرد.

 

اعضای این نهاد انقلابی در این روز بزرگ و در جوار مرقد نورانی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، عهد دیرین خود را با آن عزیز راحل، تازه می کنند و با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) پیمان دوباره می بندند که در راه پیشرفت مادی و معنوی و رفع نیازهای کشور، ترویج و اشاعه ی همه ی ابعاد فرهنگ ناب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نورزند.

 

فرزندان انقلاب در جهاددانشگاهی، سرمایه ی ارزشمند ایمان، علم و عمل انقلابی را به عنوان خصیصه ی مشترک جهادگران در گستره ی پهناور ایران اسلامی در کوران حوادث آینده حفظ و حراست خواهند نمود و فعالیت های جهادی را در حوزه های پژوهش و فناوری، فرهنگ، آموزش، کارآفرینی و اشتغال با جدیت به انجام خواهند رساند.»


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.