به گزارش ایرنا، نصرت الله لطفی روز پنجشنبه در جلسه «ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی و قیام تاریخ ساز یوم الله 15 خرداد و روز جهانی قدس» در سالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: اگر امسال روز 15 خردادماه با عید سعید فطر مصادف باشد، باید به فکر تدابیر لازم برای باشکوه برگزار کردن راهپیمایی این روز باشیم.
وی با تاکید بر این که باید مراسم بزرگداشت امام خمینی در سالگرد ارتحال ایشان در نقاط مختلف استان برگزار شود، گفت: شب چهاردهم خردادماه امسال، آیین سالگرد ارتحال و بزرگداشت امام راحل در قم برگزار می ‌شود.
وی با بیان این که سی ‌امین سالگرد رهبری رهبر معظم انقلاب گرامی داشته می ‌شود، گفت: در این راستا دستگاه‌ ها و مجموعه‌ های مختلف از جمله گروه‌ های مردمی، برنامه‌ های تبیینی را حول محور شخصیت رهبر معظم انقلاب اسلامی و دستاوردهای ایشان در انقلاب، دنبال خواهند کرد.
وی همچنین به راهپیمایی روز جهانی قدس در 10 خردادماه سال جاری اشاره و اظهار کرد: با توجه به تحرکات و تصمیم‌ گیری ‌هایی ‌که آمریکا در منطقه داشته است، امسال روز قدس اهمیت و ویژگی خاصی دارد.
لطفی از روز قدس به عنوان میراث گرانقدر و ارزشمند امام خمینی یاد و اضافه کرد: به همین منظور برنامه ها و فعالیت‌ های مورد نیاز از جمله بسترسازی لازم برای این مراسم از ماه جاری شروع شده است.
وی بر انجام کارهای فرهنگی مرتبط با این مناسبت ها توسط دستگاه های فرهنگی استان تاکید کرد و گفت: به عنوان خادمان مردم موظف هستیم در انتقال دستاوردها و فرهنگ انقلاب اسلامی به نسل جدید برنامه داشته باشیم.
15 خرداد ماه 1342 سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی است که در جریان این رویداد مهم تاریخی شمار زیادی از مردم، روحانیان و طلبه ها به دست عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.
حضرت امام خمینی رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران، در 14 خرداد سال 1368 رحلت کردند.

** مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس قم نیز در این جلسه، از تهیه مستند محافظان خورشید ویژه شخصیت‌ های محافظ امام خمینی خبر داد و گفت: این مستند تصویری با محوریت معرفی سیره و رفتار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در حال تهیه است که امیدواریم تا خردادماه تکمیل و به نمایش گذاشته شود.
احمد حسینی افزود: محفل معرفتی و بصیرتی پیشکسوتان با حضور محافظان امام راحل که بیشتر آنها از قم بوده ‌اند، به منظور آشنایی بیشتر با زندگانی ایشان برگزار می ‌شود.
وی گفت: با توجه به تقارن 14 و 15 خردادماه امسال با عید سعید فطر، تعداد قابل توجهی از زائران در قم حضور می‌ یابند، از این رو باید برای ورودی‌ های شهر و استقبال از زائران نیز برنامه ویژه داشته باشیم.
همچنین در این جلسه، تعدادی از مدیران و اعضای ستاد؛ پیشنهادها، نظرها و دیدگاه های خود را برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن برنامه های 14 و 15 خرداد و نیز راهپیمایی روز جهانی قدس بیان کردند.
امام خمینی (ره) در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز قدس» نامیدند و از مردم خواستند در این روز همبستگی خود را در حمایت از مردم فلسطین به نمایش بگذارند که امسال روز قدس مصادف با 10 خردادماه است.
در پایان این جلسه بهرام سرمست استاندار و جمعی از مسئولان استان به ‌عنوان دست‌ اندرکاران ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قم، توسط آیت ‌الله سعیدی امام ‌جمعه قم مورد تجلیل قرار گرفتند.
همچنین لوح تقدیر آیت ‌الله احمد جنتی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور و تندیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در این نشست توسط نصرت ‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به آیت ‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم اهدا شد.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.