مراسم جشن روز خبرنگار با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، در این مراسم استاندار زنجان با اشاره به اینکه عدم ارتباط، مشکل اصلی بین مسئولان و رسانه‌ها محسوب می‌شود، اظهار کرد: باید ارتباط صحیحی بین مدیران و رسانه‌ها شکل بگیرد. برگزاری جلسات منظم مدیران و رسانه‌ها ضروری است و همه باید این بها را به رسانه‌ها بدهند.

 

وی با تأکید بر تکریم رسانه‌ها و رسیدگی به مشکلات فعالان در این حوزه، گفت: با توجه به اهمیت توجه به اطلاع‌رسانی از سوی مسئولان و نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در این حوزه ارتباط مدیران با رسانه‌ها را ارزیابی کرده و مسئولی که به مطالبات مردم و رسانه‌ها پاسخ‌گو نیستند در ارزیابی‌های این عملکرد گنجانده خواهند شد.

 

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با تأکید بر تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در حوزه رسانه، تصریح‌ کرد: باید این هیئت تشکیل و دستگاه‌های مرتبط عضو آن شوند.

 

استاندار زنجان همچنین در ارتباط با توزیع آگهی در بین مطبوعات نیز گفت: اینکه رسانه‌ها توقع داشته باشند که ما اطلاعیه توزیع کنیم، شدنی نیست. البته از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درخواست داریم که نسبت به توزیع نظام‌مند و عادلانه آن اقدام کند.

 

حقیقی در ارتباط با بیمه رسانه‌ها و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد نیز گفت: اسامی خبرنگاران آزاد که مستقل هستند و به جایی وابستگی ندارند باید احصا شود و بنده حداقل ۳۰ درصد از بیمه خبرنگاران را برای یک سال تامین می‌کنم و ارشاد نیز در این زمینه باید کمک کند و درخواست داریم که ارشاد نیز ۲۰ درصد بدهد تا به رقم بیمه کمک شود.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان نیز در این مراسم با اشاره به تشکیل شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان اظهار کرد: معتقدیم اطلاع‌رسانی دقیق موجب ایجاد امید، پیشرفت، افزایش تاب‌آوری و تبیین فرهنگ مقاومت در جامعه می‌شود.

 

خدابخش مرادی‌نافچی با اشاره به اینکه در شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان باید چندین کار مهم انجام شود، اضافه کرد: باید جلسات این شورا مرتب برگزار و در موضوعات مختلف اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

 

وی با بیان اینکه باید فضای نقد سازنده در جامعه باشد و انتظار ما از رسانه‌ها نقد منصفانه است، گفت: البته نباید این‌گونه باشد که رسانه‌ها از در نقد بروند و از در تخریب بیرون آیند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در ارتباط با توزیع آگهی مربوط به نشریات نیز اظهار کرد: قانون این است که توزیع آگهی باید از طریق معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه توجه به صنوف مختلف در جامعه از موضوعاتی است که در دستور کار مدیریت عالی استان است، اضافه کرد: در این حوزه رسانه‌ها نیز مورد توجه بوده و برنامه‌هایی برای آن‌ها داریم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در ارتباط با یارانه کاغذ مطبوعات، گفت: ما در زنجان دو کارخانه بزرگ کاغذسازی داریم که قبلا 75 درصد از کاغذ تولیدی استان به خارج استان می‌رفت اما تلاش کردیم آن را به 50 درصد برسانیم.

 

ناصر فغفوری با بیان اینکه مشکل عدم تامین کاغذ نشریات این است که مطبوعات اعلام می‌کنند، این کاغذ به درد آن‌ها نمی‌خورد، بیان کرد: با این حال سازمان صمت در این زمینه آماده همکاری با رسانه‌ها است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اینکه بتواند به صورت سازماندهی شده از خبرنگاران حمایت کند، خانه مطبوعات را تشکیل داده است.

 

فاطمه کرباسی با اشاره به اینکه فعالیت خانه مطبوعات از نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قانونی است، افزود: بهتر است از موازی‌کاری در این حوزه جلوگیری شود.

 

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی انجمن صنفی خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم خبرنگاران، مبحث بیمه است که پیگیر حل آن هستیم.

 

رضا رحیم‌پور با اشاره به اینکه بیمه 27 درصد تعیین شده برای خبرنگاران آزاد حق تعرفه بالایی دارد و از مسئولان درخواست داریم که این مشکل را حل کنند، گفت: از دیگر مشکلاتی که خبرنگاران دارند، درآمد پایین آن‌ها است که انجام یک کار اقتصادی قطعا کمک‌کننده این قشر در فعالیت‌شان خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه ایجاد یک تعاونی و یا واحد اقتصادی مختص خود خبرنگاران قطعا کمک شایانی به افزایش درآمد خبرنگاران خواهد کرد، افزود: در این زمینه نیز درخواست مساعدت از سوی مسئولان را داریم.

 

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان همچنین درباره استفاده از ظرفیت خبرنگاران در ادارات، خاطرنشان کرد: مدیران‌کل می‌توانند برای مشاوره مطبوعاتی خود از اصحاب رسانه استفاده کنند که قطعا ارائه مشاوره از سوی آن‌ها تخصصی‌تر هم خواهد بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.