استاندار زنجان با اشاره به برگزاری جشنواره روستا، گفت: تبادل تجربه اقوام و قومیت‌ها می‌تواند بخشی از اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فتح‌الله حقیقی شب گذشته در مراسم افتتاحیه جشنواره روستا در زنجان، اظهار کرد: هدف از برگزاری این رخداد مهم فرهنگی، آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم و اقصی نقاط ایران با نقاط قوت، فرصت‌ها، سنت‌ها، آداب و سنن بوده و این جشنواره فرصتی برای گردهمایی روستاییان سراسر کشور و آشنایی با سنن یکدیگر و تبادل اطلاعات و نیز حفظ آداب و سنن و انتقال آن به نسل‌های بعدی است.

 

وی با بیان اینکه اقوام، عشایر و قومیت‌های سراسر کشور در این استان گردهم می‌آیند تا بتوانند تبادل تجربه داشته و به این باور برسند که تا چه میزان می‌توانند در توسعه کشور نقش‌آفرین باشند، تصریح ‌کرد: این رویداد فرهنگی در مدت ۲۴ روز در استان برگزار می‌شود که هشت روز نخست به روستاهای استان اختصاص دارد که آداب و رسوم و سنن خود را در معرض دید عموم به نمایش بگذارند و بخش دوم هشت روز دوم را شامل می‌شود که ما میزبان روستائیان و عشایر سراسر کشور هستیم.

 

حقیقی افزود: بخش پایانی جشنواره به برنامه‌های هفته دولت اختصاص دارد که مدیران کشوری در استان حضور یافته و انتظار داریم سه مدیر کشوری در این مراسم حضور داشته باشند. یکی از رسالت‌های مهم این است که با حضور مدیران ارشد کشوری ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این استان معرفی شود.

 

در ادامه، مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان نیز برگزاری چنین رویداد مهم فرهنگی در استان را ترویج صنعت بوم‌گردی روستا گردشی و ایجاد نشاط اجتماعی و تکریم ارباب‌رجوع عنوان کرد و افزود: احیا و پاسداشت سنت‌ها، آداب و رسوم و میراث معنوی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

محمدرضا هادوی تصریح ‌کرد: روند اجرایی برگزاری این جشواره از دو ماه گذشته در این استان آغاز شد که با مساعدت همه دستگاه‌های اجرایی شاهد برگزاری این جشنواره هستیم.

 

این مسئول با تاکید بر اینکه این جشنواره با جشنواره‌های دوره‌های قبل تفاوت اساسی دارد، ادامه داد: این جشنواره طی سال‌های گذشته به مدت محدودی برگزار می‌شد که امسال این روند به ۲۴ روز افزایش یافته است.

 

وی اضافه کرد: برای برگزاری این برنامه از هیچ اعتبار دولتی استفاده نشده؛ بلکه از ظرفیت بخشی خصوصی بهره برده‌ایم و در صورتی که این کار بر اساس رویکرد سال گذشته و تورم موجود برگزار می‌شد، یک میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.