مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خبرنگار نباید عافیت‌طلب باشد و ملاحظه نباید باعث شود که حقایق را کتمان کند.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، محمدرضا دربندی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اظهار کرد: قدرشناسی از افرادی که در جامعه زحمت می‌کشند، اقدامی است که به ایجاد انگیزه و امید در افراد کمک می‌کند و به تولید آثار فاخر در جامعه می‌انجامد.

 

وی ادامه داد: یکی از آفت‌هایی که در جامعه ما وجود دارد این است که از خبرنگار، مدیر، هنرپیشه و ...‌ خوب تقدیر نمی‌شود و ممکن است افراد شایسته مسکوت بمانند و این جشنواره‌ها باعث می‌شود افراد دیده و به آینده امیدوار شوند.

 

این مسئول در مورد ویژگی‌های اباذر تصریح کرد: کسانی که در این جشنواره شرکت کردند و برنده شدند، باید چند ویژگی را که در شخصیت اباذر وجود داشت، تقویت کنند. باید بدانند که اباذر اهل ملاحظه نبود و فریاد می‌زد و ملاحظات شخصی و عافیت‌‌طلبی باعث نشد تا حقایق را کتمان کند.

 

وی تصریح کرد: اگرچه اباذر آتش به اختیار عمل می‌کرد اما گوش به فرمان ولایت هم بود. اباذر ساده‌زیست بود و ساده‌زیستی باعث می‌شد که نگران آینده نباشد.

 

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اباذر بیان قابل فهم برای عمده مخاطب داشت و مسائل روز را درک می‌کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: خبرنگاران سفیران انقلاب در جهت معرفی نظام جمهوری اسلامی هستند. دلیل اینکه خبرنگار خبر می‌نویسد و روز خبر را گرامی می‌داریم، به دلیل قداست قلم است؛ چرا که خداوند در قرآن به قلم قسم خورده است.

 

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی با اشاره به اینکه خبرنگاران کار زینبی و امام سجادی می‌کنند، یادآور شد: خبرنگاران کسانی هستند که کار جبرئیل امین را می‌کنند؛ چراکه کار جبرئیل رساندن پیام و وحی به پیامبر (ص) بود.

 

وی ادامه داد: اگر امروز به تاریخ کربلا عشق می‌ورزیم و مکتب شهدای کربلا را به دنیا معرفی می‌کنیم به واسطه انتقال این پیام‌ها است. امروز کسی جرأت تحریم کربلا را ندارد، چون با قلم خدایی ثبت شده است. باید دست خبرنگارانی که در راه الهی می‌نویسند، بوسید.

 

این مسئول با اشاره به اینکه در انقلاب هم، صدای خبرنگار از صدا و سیمای انقلاب پخش و ماندگار شد، تصریح کرد: کار خبرنگاری، نوشتن واقعیت و حقیقت است و مردم انتظار دارند که حسینی‌وار و زینبی‌وار حقیقت را بگوییم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.