منوچهر حبیبی روز شنبه در نشست هماهنگی برای برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) در استان قزوین افزود: در سایه استقبال های مردمی هرساله رقم احسان ها و نذورات عمومی در این ایام افزایش می یابد در حالیکه در صورت دولتی شدن چنین استقبالی از آنها صورت نمی گرفت.

حبیبی به عشق و اعتقادات مردمی در باشکوه برگزار کردن این ایام تاکید کرد و گفت: تاسوعا، عاشورا و اربعین علاوه بر اینکه فضای معنوی کشور را ارتقا می بخشند، عظمت نظام جمهوری اسلامی و وحدت اسلامی را به رخ کشورهای دنیا می‌کشند.
وی افزود: در برگزاری مراسم عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) باید رویکرد اصلی دستگاه ها نگاه فرهنگی باشد و سپس برای ساماندهی به خدمات بهداشتی، ترافیکی و موضوعات اجتماعی عزاداری اقدام شود.

معاون استاندار با بیان اینکه یکی از نکات مهم و دارای اولویت این مراسم، موضوع سخنرانی افراد در این ایام است،اضافه کرد: ضمن حساسیت بر روی مداحی و سخنرانی‌ در این مراسم باید لیستی از سخنرانان و مداحان تهیه شده و توجیهات لازم در این خصوص صورت گیرد.

حبیبی به قیام امام حسین (ع) برای اقامه نماز تاکید کرد و اظهار داشت:تکریم اقامه نماز همواره باید مورد توجه جدی در این ایام قرار گیرد و نباید هنگام نماز هیچ هیاتی برای عزاداری در خیابان حضور داشته باشد.

این مسئول رعایت آرامش و آسایش شهروندان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ساعات چهار صبح و ۱۲ شب به بعد وقت عزاداری و حرکت دسته های عزاداری نیست و لازم است که آرامش شهروندان در کنار مراسم عزاداری مورد توجه قرار گیرد.

حبیبی با بیان اینکه ۲ هزار هیات عزدارای در استان قزوین وجود دارد، اظهار داشت: این تعداد دسته های عزاداری، ظرفیت بسیار عظیم و بزرگی برای ارج نهادن به مقام سالار شهیدان هستند و باید برای توجیه و آموزش این دسته ها و هیات‌های عزاداری برای بهره برداری مطلوب تر از ظرفیت آنها اقدام کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه در آموزه های اسلامی همواره رعایت بهداشت در کنار ادای فرایض دینی قرار دارد، ادامه داد: با توجه به این آموزه ها باید تلاش کنیم مباحث بهداشتی، ترافیکی و موضوعات اجتماعی که از حواشی مراسم عزاداری محسوب می شوند سال به سال ارتقا پیدا کنند.
۹۹۲۵* ۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.