مسعود بصیری روز سه شنبه در آئین جشن روز خبرنگار و اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان زنجان که در سالن همایش شهید شهریاری صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار شد، افزود: باید در حوزه تربیت و تعالی،  سواد رسانه ای، جریان شناسی و دشمن شناسی، گام های جدی تری برداشته شود.

وی بر برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی تاکید کرد و اظهار داشت: امروز در برابر دشمنی قرار گرفته ایم که هزینه های زیادی را برای نا امید کردن مردم صرف می کند و رسانه ها باید این را بدانند و در برابر آنان به وظیفه خطیر خود به درستی عمل کنند.

بصیری افزود: دشمنان از طریق چند صد رسانه، برنامه فارس پخش می کنند و در این راستا نیز هزینه های میلیاردی برای دستیابی به اهداف نامشروع خود هزینه می کنند و درک این شرایط باید بیش از پیش مورد توجه رسانه های داخلی کشور قرار گیرد.  

وی تصریح کرد: اگر دشمن بتواند فکر و ذهن را منحرف کند و دریچه جدیدی را برای پیاده کردن برنامه های خود باز کند در این صورت مردم خیلی زود نا امید و مایوس می شوند و موفقیتآنان در این کار، مرگ باورها را در پی خواهد داشت.

بصیری افزود: رسانه ها از خط مقدم جلوتر هستند و نمی توان از خطاها در حوزه رسانهگذشت  و باید محکم و استوار بود تا امید،  آرامش و وضعیت خوشبختی، کاهش پیدا نکند و احساس فساد در جامعه از خود فساد جلوتر نزند.

وی،  تامین کاغذ برای رسانه ها، وضعیت معیشت، بیمه و امنیت شغلی خبرنگاران را از مشکلات عرصه رسانه ای ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، تلاش می شود تا مشکلات در حوزه فرهنگ و رسانه برطرف شود.

اهالی رسانه، سفیران انقلاب در جهت معرفی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز گفت: اهالی رسانه، سفیران انقلاب شکوهمند اسلامی در جهت معرفی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و کار شما، قداست قرآنی دارد.

حجت الاسلام حسن بیگدلی افزود: اگر مطلبی نوشته و جشنواره ای با آئین جشن روز خبرنگار برگزار می شود به خاطر قداست قلم است قلمی که می خواهد به جامعه قداست و بزرگی و عزت ببخشد و جامعه اسلامی را به شکلی بهتر و شایسته تر به جهان معرفی کند.

وی اظهار داشت: خبرنگاران، کار امام سجادی، زینبی و جبرئیل امین می کنند و اگر آنان و ام کلثوم و سکینه نبودند در این صورت تاریخ کربلا هم گم می شد و اگر امروز به این تاریخ عشق می ورزیم، نتیجه ایثار و ازخودگذشتگی خبرنگاری دقیق در مقابل یزیدیان بود.

بیگدلی ادامه داد: امروز کسی جرات نص و یا تحریف تاریخ کربلا را ندارد چون کار،  دقیق  بجا و با قلم خدایی صورت گرفته است و باید دست خبرنگاری که واقعیت و حقیقت را به خاطر خدواند می نویسد  بوسید.

وی افزود: کار خبرنگاری نوشتن واقعایت و حقایق است و مردم انتظار دارند فعالان در این عرصه، بسیجی وار،  حسینی وار، سجادی وار،  زینبی وار و  جبرئیلی وار، واقیعت ها را  بیان کنند و با توجه به این خبرنگاران در بحث روشنگری فعالیت می کنند بنابرین کار آنان قابل ارج و تقدیر است.

در آیین پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان زنجان از پوستر هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر نیز با حضور مسولان کشوری، استانی و اهالی رسانه ای زنجان، رونمایی و از برگزیدگان جشنواره نیز با اهدا لوح و جوایز نقدی تقدیر شد.

هم اکنون ۱۱ هزار و ۴۰۰ نشریه در کشور مجوز فعالیت دارند که از این تعداد، پنج هزار و ۷۰۰ رسانه فعال و از مجموع رسانه های فعال چهار هزار و ۱۰۰ رسانه مکتوب، یک هزارو ۵۷۰ رسانه شامل پایگاه های خبری و ۳۰ رسانه خبرگزاری هستند.

 شمار هفته نامه و دوهفته نامه های کشور یک هزارو ۸۰۰ مورد و شمار نشریات ماهنامه به بالا ۲ هزار مورد است و ۳۵۰ نشریه در حوزه ورزش، ۲۸۰ نشریه در حوزه دین، قرآن و معارف اسلامی، ۱۰۰ نشریه در حوزه سینما، هنر و ادبیات، ۷۵ نشریه در حوزه کودک و نوجوان، ۹۰ نشریه در حوزه خانواده، سرگرمی و جدول، ۱۰ نشریه در حوزه معلولان و ۱۲ نشریه در حوزه اقلیت های دینی فعال هستند.

۶۰۸۴/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.