محمدرضا دربندی روز سه شنبه در آیین جشن روز خبرنگار و اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر در زنجان اظهار داشت: مساله کپی کردن اخبار یکی از آفت‌های رسانه‌ای است و برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر باعث می‌شود تا فعالان در عرصه خبر به برنامه های تولیدی روی آورند و از طرفی نیز باعث تلاش و تکاپوی بیشتر شده و خبرنگاران خوب نیز شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه کسانیکه که در جشنواره رسانه ای ابوذر شرکت کرده و برگزیده می‌شوند باید پنج ویژگی‌ها اباذر ۱۴۰۰ سال پیش را داشته باشند، افزود: اباذر اهل ملاحظه و عافیت طلبی نبود و فریاد می زد تا ملاحظات شخصی و عافیت طلبی باعث کتمان حقایق نشود.

دربندی ادامه داد: اباذر، کم مؤونه و ساده زیست، بیانش قابل فهم برای انواع مخاطب بود، درد مردم و درد روز را مساله روز می کرد بطوریکه وقتی حرف می زد تمام مردم احساس می‌کردند که درد همه را می‌گوید.

در آیین پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان زنجان از پوستر هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر نیز با حضور مسولان کشوری، استانی و اهالی رسانه ای زنجان، رونمایی و از برگزیدگان جشنواره نیز با اهدا لوح و جوایز نقدی تقدیر شد.

هم اکنون ۱۱ هزار و ۴۰۰ نشریه در کشور مجوز فعالیت دارند که از این تعداد، پنج هزار و ۷۰۰ رسانه فعال و از مجموع رسانه های فعال چهار هزار و ۱۰۰ رسانه مکتوب، یک هزارو ۵۷۰ رسانه شامل پایگاه های خبری و ۳۰ رسانه خبرگزاری هستند.

 شمار هفته نامه و دوهفته نامه های کشور یک هزارو ۸۰۰ مورد و شمار نشریات ماهنامه به بالا ۲ هزار مورد است و ۳۵۰ نشریه در حوزه ورزش، ۲۸۰ نشریه در حوزه دین، قرآن و معارف اسلامی، ۱۰۰ نشریه در حوزه سینما، هنر و ادبیات، ۷۵ نشریه در حوزه کودک و نوجوان، ۹۰ نشریه در حوزه خانواده، سرگرمی و جدول، ۱۰ نشریه در حوزه معلولان و ۱۲ نشریه در حوزه اقلیت های دینی فعال هستند.

۶۰۸۴/ ۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.