به گزارش ایرنا، مراد جلیلیان روز شنبه به مناسبت آغاز بیست و پنجمین دوره هفته کتاب در نشست خبری با رسانه های گروهی ایلام افزود: اکنون 40 کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در این استان فعال است که جوابگوی نیازهای مردم نیست.
وی ادامه داد: با وجود اینکه اکنون عملیات ساخت 10 کتابخانه عمومی در استان در حال ساخت است و تا پایان سال به 12 مورد افزایش می یابد ولی توسعه این فضاهای فرهنگی در استان در دستور کار قرار دارد.
جلیلیان به سرانه کتاب در استان اشاره کرد و گفت: اکنون 538 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد که با احتساب آن اکنون به ازای هر ایلامی باسواد یک جلد کتاب در کتابخانه ها وجود دارد.
وی تعداد اعضا کتابخانه های عمومی استان را 26 هزار نفر عنوان کرد و گفت: طی دو سال گذشته بیش از 100 هزار جلد کتاب از طریق این نهاد به دهیاری ها، مدارس و ارگان های مختلف استان اهدا شده است.
وی ادامه داد: عمده اعضا کتابخانه های عمومی استان به مطالعه رمان، ادبیات و علوم اجتماعی و کودک و نوجوان گرایش دارند که باید این منابع در کتابخانه های استان تقویت شوند.
جلیلیان با اشاره به گرایش مردم به شبکه های مجازی گفت: مردم باید از آسیب های فضای مجازی مطلع و نگذارند این شبکه ها اجتماعی جایگزین مطالعه کتاب و کتابخوانی شوند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام اضافه کرد: در این زمینه باید فرهنگسازی و اطلاع رسانی مناسب انجام گرفته تا اثر فرهنگی کتاب در جامعه تضعیف نشود.
وی همچنین به انجمن خیران کتابخانه ساز در استان اشاره کرد و گفت: مشارکت در ساخت کتابخانه در استان نیازمند فرهنگسازی بیشتر است و افراد خیر باید در این زمینه مشارکت بالاتری داشته باشند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام شعار امسال هفته کتاب و کتابخوانی را آینده روشن با خانواده کتابخوان برشمرد و گفت: عضویت رایگان، برگزاری نشست های کتابخوان، مسابقه های مختلف فرهنگی، نشست های جمع خوانی کتاب، برپایی نمایشگاه کتاب و غیره از مهمترین برنامه های بیست و پنجمین دوره هفته کتاب در این استان است.
20 تا 27 آبان ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده:شهریار حیدری فر
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.