براساس اعلام ارشاد به ایرنا قاسم قندهاری روز یکشنبه، تعداد تماشاگران سال ٩٤ را بیش از ١٦٢هزار نفر اعلام کرد و افزود: میزان فروش بلیط در سال 94 بیش از ٦میلیارد ریال بود که این رقم در سال گذشته به 14میلیارد و 522میلیون ریال رسید.
وی با بیان این نکته که سال ٩٥ سینماهای استان میزبان ٣٠٩هزار و ٧٣٩تماشاگر بود، اظهار کرد: بیشترین تعداد تماشاگران سال گذشته متعلق به سینما پردیس کاپری گرگان است.
به گفته وی؛ سینما کاپری گرگان با ١٤١هزار و ٢٤٦نفر، سینما عصر جدید گرگان با ٦٩هزار و ٨٥٤ نفر و سینما هجرت گنبدگاووس با ٤٩هزار و ١٤نفر بیشترین تماشاگران را به خود اختصاص دادند.
وی بیشترین تعداد تماشاگران سینما را در فروردین ٩٥ اعلام کرد و گفت: ٥٠هزار و ٨٨٣ نفر در این ماه فیلم های اکران شده در سینماهای استان را تماشا کردند.
قندهاری در مورد فروش بلیط نیم بهای سینما نیز اظهار داشت که برای استفاده بیشتر خانواده ها از این فضای فرهنگی به صورت مشخص در هر شهرستان یک روز بلیط سینما نیم بها است.
وی با بیان اینکه چهار شهرستان گلستان به سینما مجهز است، اضافه کرد: روزهای یکشنبه و سه شنبه بلیط سینمای هجرت گنبدکاووس نیم بها به فروش می رسد.
به گفته وی؛ در شهرهای گرگان و آزادشهر روز سه شنبه بلیط سینما به صورت نیم بها به فروش می رسد.

چاپ 408عنوان کتاب در گلستان
کارشناس فرهنگی واحد نشر و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از چاپ ٤٠٨ عنوان کتاب در سال گذشته خبر داد و افزود: این کتاب‌ها در قالب ٢٩٠ هزار و ٣٠٠ نسخه با موضوعات تاریخی، دینی، پزشکی، کودک و نوجوان، مهندسی و ادبیات چاپ شده است.
کاظم کاویان ادامه داد: در این مدت ١٠٠عنوان کتاب از نویسندگان استان به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال مورد حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان قرار گرفت.
به گفته وی؛ سال گذشته یک پروانه نشر کتاب نیز از سوی اداره کل صادرشده است.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.