مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: خبرنگار متعهد به اثر ماندگاری که در جامعه بر جای گذاشته، افتخار می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، محسن لطیفی با حضور در این خبرگزاری به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: برای اهل فن و افرادی که به شکل حرفه‌ای به موضوع خبرنگاری نگاه می‌کنند، به دنبال این هستند که خبرنگاری آزاد، متعهد، مقید به اصول، مبانی و ارزش‌های حرفه‌ای باشند.

 

وی بالندگی و نشاط را در کار خبرنگاری با اهمیت خواند و گفت: خبرنگاران چشمان بینا و گوش‌های شنوای جامعه هستند و برای مسئولان نیز حائز اهمیت است که از وجود خبرنگاری آزاد، اندیشمند، خوش‌فکر، سالم و ارزشی بهره ببرند.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان ادامه داد: خبرنگار متعهد امروز به این افتخار می‌کند که قلم زدن او منجر به اثری ماندگار در جامعه شود و باید در راستای اهداف متعالی جامعه و مسیری که خداوند برای هدایت و سعادت بشر ترسیم کرده، حرکت کند. خبرنگار جمهوری اسلامی باید با حرکت و اقدام درست، باقیات صالحات از خود بر جای بگذارد.


 

این مسئول با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی مولود انقلاب بوده و مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر این موضوع داشتند و باید در کنار جهاد باشیم تا سیاست‌های خود را پیش ببرند، یادآور شد: خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا هم که در زیرمجموعه جهاددانشگاهی شکل گرفتند، اقدامات خوب و تاثیرگذاری انجام دادند و از خود نام نیک بر جای گذاشتند که با هم‌فکری و همکاری این خبرگزاری‌ها و رسانه ملی وظایف خود را به شایستگی به سرانجام برسانند.

 

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان در این دیدار، نزدیکی سالروز تاسیس جهاددانشگاهی و روز خبرنگار در ۱۶ و ۱۷ مردادماه را اتفاق مبارکی دانست و گفت: جهاددانشگاهی به‌عنوان نهاد انقلابی به نفس قدسی معمار کبیر انقلاب مزین شده و در چهار دهه فعالیت خود مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

 

کامران جعفری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، ۲۵ تیرماه در گردهمایی ائمه‌جمعه جهاددانشگاهی را مورد عنایت قرار دادند و توصیه‌های ایشان بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، مسیر را برای دهه‌های آتی مشخص می‌کند.


 

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در بستر فرهنگی شکل گرفته است، تصریح کرد: ۱۲ سازمان در زیر مجموعه معاونت فرهنگی فعالیت می‌کنند که خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا جزو آن‌ها است‌. معاونت پژوهش و فناوری بخش مهمی از این نهاد را شامل می‌شود.

 

این مسئول به فعالیت سامانه تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: مراکز رشد نیز در این نهاد فعال هستند تا اقدامات در نهایت به اشتغال منجر شود.

 

جعفری با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب، دانش و فناوری مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: یکی از اولویت‌های اساسی جهاددانشگاهی، اقتصاد دانش‌بنیان است و اشتغال دانش‌بنیان ارزش‌افزوده بالا ایجاد می‌کند و قدرت صادرات و نفوذ دارد.


 

وی تصریح کرد: اگر دانش و فناوری در عرصه فرهنگ آمیخته شود، اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند به عنوان کاتالیزوری برای صدور انقلاب عمل کند. امیدواریم مجموعه جوان، مبتکر و خلاق جهاددانشگاهی راه‌گشای کشور باشد.


به گزارش ایسنا، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در پایان این دیدار از خبرنگاران خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار تجلیل کرد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.