رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: با توجه به وجود شرایط اقتصادی حاکم و تگناها در خرید لوازم و تجیهزات درمانی،  دانشگاه علوم پزشکی زنجان تلاش دارد خدمات مناسب و با کیفتی را به گروه های هدف خود  ارائه کند.

دکتر پرویز قزلباش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تمام تلاش بر این است که بیمار برای تهیه لوازم مورد نیاز به خارج از بیمارستان ارجاع داده  نشود، اما ممکن است این موضوع برای تعدادی از گروه های هدف رخ دهد که علوم پزشکی استان خواستار بروز چنین مساله ای نیست.

وی اظهار داشت: شرایط اقتصادی نامطلوب بر خدمات دهی در مراکز درمانی تاثیر  گذاشته و حتی ارائه برخی خدمات، ناممکن باشد که این موضوع امری اجتناب ناپذیر بشمار می رود به دلیل آنکه هزینه های زیادی دارد که امکان تامین آنها با منابع کنونی امکان پذیر نیست.

قزلباش خاطرنشان کرد: بر این پایه م یتوان گفت در بحث ارائه خدمات دهی درمانی به گروه های هدف و  شهروندان زنجانی نگرانی هایی وجوددارد که یکی از دلایل این مهم، عدم تقویت بخش خصوصی است چرا که  توجه به مسائل اقتصادی امکان دریافت خدمات لازم از این بخش برای همه امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: نگرانی کنونی این است که بخش دولتی نتواند آنگونه که باید و شاید خدمات مورد  نیاز به گروههای هدف خود را ارائه کند و از طرفی شهروندان هم نتوانند از بخش خصوصی خدمت مورد نظر را دریافت کنند.

این مسئول ادامه داد: اهتمام جدی دانشگاه علوم پزشکی بر این است که خدمات با کیفیتی در بخش دولتی به مردم ارائه شود، هر چند به این مهم واقف هستیم در بخش هایی با شرایط موجود خدمات رسانی را با چالش موجه کرده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: به این مهم توجه داشت متناسب با امکانات کنونی مراکز بهداشتی و درمانی سرویس دهی خدمات دهی متفاوت است که این مساله  در شرایط کنونی ظهور رو بروز دارد.

وی یادآور شد: ظرفیت های ایجاد شده در حوزه درمان در استان از جمله استروک (سکته مغزی)، ارجاع الکترونیک، بازسازی و هتلینگ و پیگیری بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی از جمله این واحد دانشگاهی برای خدمات رسانی مناسب به قشرهای  مختلف مردم است

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.