مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: نظارت بر استاندارد پخت و کیفیت نان بر عهده شرکت غله است.

 

داوود کارگرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: نان‌های بسته‌بندی شده به دلیل عدم امکان پیگیری و درج نشدن ویژگی‌هایی مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضا و سری ساخت، مشمول استاندارد اجباری نیست.

 

این مسئول ادامه داد: واحدهای تولیدکننده نان‌های تست، همبرگر، حجیم و نیمه‌حجیم در حطیه نظارت‌های استاندارد قرار داشته و در طبقه‌بندی محصولات مشمول استانداردهای تشویقی قرار می‌گیرد.

 

وی افزود: اداره‌کل استاندارد استان، در بحث پخت و کیفیت نان هیچ‌گونه دخالی ندارد و این مهم بر عهده شرکت غله و دستگاه‌های متولی مربوط به آن است ولی کارشناسان این اداره‌کل بر کیفیت آردهای تولیدی کارخانجات نیز نظارت مستمر و جدی دارند و به صورت تصادفی از مواد اولیه و محصولات نهایی نمونه‌برداری و آزمون انجام می‌دهند.

 

کارگرزاده تصریح کرد: بازدید از واحدهای تولیدکننده آرد به طور متوسط هر سه ماه یک بار انجام شده و از انواع آردهای تولیدی نمونه‌برداری می‌شود. علاوه ‌بر این، کارشناسان اداره‌کل استاندارد استان زنجان به همراه کارگروه درجه‌بندی آرد شرکت غله به واحدهای تولیدی مراجعه و موارد موثر بر کیفیت را در امر درجه‌بندی آرد دخالت می‌دهند.

 

مدیرکل استاندارد استان زنجان، یادآور شد: در حال حاضر در استان زنجان هفت واحد تولیدکننده آرد گندم وجود دارد که همه آن‌ها دارای پروانه استاندارد بوده و محصولاتی منطبق با استانداردهای ملی مرتبط تولید می‌کنند.

 

وی با تاکید بر سلامت غذایی نان‌های تهیه شده از آرد کامل گندم، خاطرنشان کرد: مردم استان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه آرد گندم فاقد علامت استاندارد در سطح مراکز عرضه، مراتب را به سامانه تلفنی 1517 اطلاع دهند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.