مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: وجود وسایل بازی غیراستاندارد و خطرآفرین در پارک‌ها هیچ‌گونه توجیهی ندارد.

 

داود کارگرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: وسایل بازی، ارتباط مستقیمی با سلامتی کودکان دارد و وجود وسایل بازی غیراستاندارد و خطرآفرین در پارک‌ها هیچ‌گونه توجیهی ندارد و شهرداری موظف به برقراری ایمنی و استانداردسازی وسایل بازی موجود در پارک‌ها است.

 

این مسئول ادامه داد: علاوه ‌بر وسایل بازی، سطوح جذب ضربه باید متناسب با ارتفاع سقوط وسیله باشد تا در هنگام حوادث احتمالی، کمترین آسیب به کودکان وارد شود.

 

وی افزود: متناسب نبودن ارتفاع سقوط و کف‌پوش، عدم تداخل فضای برخورد دو وسیله بازی، عدم وجود هرگونه مانع در فضای برخورد دو وسیله بازی، از جمله موارد مورد تاکید در استانداردسازی تجهیزات بازی موجود در پارک‌ها است.

 

کارگرزاده تصریح کرد: گاهی شاهد این هستیم که وسایل بازی استاندارد، توسط شهرداری‌ها خریداری شده ولی نکات ایمنی در نصب مورد توجه قرار نمی‌گیرد که این مهم، خود موجب می‌شود که وسیله بازی ناایمن تلقی شود.

 

وی با بیان اینکه وقتی استانداردی به صورت قانونی تصویب می‌شود، همه دستگاه‌ها مکلف به اجرای آن هستند و دیگر نیازی به ابلاغ مجدد آن نیست، یادآور شد: از ابتدای اجباری شدن استاندارد وسایل بازی موجود در پارک‌ها، این مسئله بارها به شهرداری‌ها که نصب و نگه‌داری این وسایل را بر عهده دارند، ابلاغ شده است.

 

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در رابطه با استاندارد، خاطرنشان کرد: در مقایسه با پنج یا شش سال قبل وضعیت استاندارد تجهیزات بازی پارک‌ها تغییرات بسیاری یافته ولی با وجود ارتقایی که به وجود آمده، این وسایل هنوز استاندارد نیست، به همین دلیل امیدواریم که تا دریافت گواهی استاندارد، اجازه بهره‌برداری از این تجهیزات داده نشود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.